امام رضا ( ع ) : مَن فَرَّجَ مِن مُؤمِنٍ ، فَرَّجَ اللّه ُ عَن قَلبِهِ یَومَ القِیامَةِ ؛ هر کس اندوه مؤمنى را بزداید ، خداوند در روز قیامت ، غم از دلش مى زداید .

9:14:43 PM 1396 / 05 / 01
 

 توزیع وظایف در زیر ساختها :

1- مدیریت روابط عمومی :

- مسئول امور برنامه ریزی ، هماهنگی ، هدایت و نظام مند کردن شیوه های بهره گیری از امکانات و منابع به منظور نیل به اهداف و تحقق بخشیدن به ماموریت های محوله و وظایف مصوب و نظارت بر جریان امور و پاسخگویی نهایی کلیه فعالیت ها ، برنامه ها و طرح های روابط عمومی .
- گزینش ، انتصاب و بررسی تایید صلاحیت های عمومی مدیران و مسئولان واحدها و بخشها و مراکز تابعه
- تدوین و ابلاغ دستور العمل های نظامنامه های اجرایی به مدیران و کارکنان و نظارت بر حسن اجرای آن.
- تلاش به منظور ایجاد و ارتقای مناسبات و ارتباطات سازمان با سازمان ها و نهادها در محدوده ماموریت و وظایف محوله
- انتخاب مشاوران از میان فرهیختگان ، صاحبنظران ، کارشناسان و متخصصان از داخل و خارج سازمان به انگیزه تقویت ارتباطات و غنی سازی شیوه های اجرایی و ارتقای سطح نوآوری ها و خلاقیت ها و اعتلای جایگاه سازمان در روابط عمومی
- تهیه ، تنظیم و ارائه گزارش های ادواری منظم از جریان پیشرفت امور و عملکرد روابط عمومی به مدیریت
- تهیه و تدوین برنامه و بودجه سالانه روابط عمومی با تعیین اولویت ها و رئوس برنامه و اقدامها
- ایفای نقش پاسخگویی و نمایندگی سازمان به منظور برقراری ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی و ارائه اطلاعات به آنها و شرکت در مجامع ، شوراها ، ستادها و جلسه ها

 

2- بخش آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی :

- طراحی و برنامه ریزی برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها و بهبود روابط عمومی
- نقد و ارزیابی فعالیت های بخش مختلف روابط عمومی
- تهیه گزارش عملکرد ادواری ( سه ماهه ، شش ماهه ، سالانه) از عملکرد روابط عمومی سازمان
- برنامه ریزی برای ارتقای سطح بینش مدیران در زمینه روابط عمومی و افزایش توان و مهارت تخصصی و علمی کارکنان روابط عمومی و طراحی برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی در این راستا
- ارائه طرح ها و ایده های نو برای توسعه فعالیت های روابط عمومی و تدوین دستورالعمل های لازم برای نظام مندی امور
- ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره مورد نیاز برای انجام بهینه سازی وظایف روابط عمومی

3- بخش پشتیبانی :

- هماهنگی امور جاری دفتر مدیر روابط عمومی
- تعیین وقت ملاقات ها و هماهنگی جلسه های مدیریت روابط عمومی
- پاسخگویی به مراجعان و تماس تلفنی
- انجام امور منشیگری ، بایگانی ، ثبت نامه های وارده و ارسالی ، تایپ ، راه اندازی آرشیو محصولات سمعی و بصری و نشریات ، وظایف تدارکاتی و مالی و امور نقلیه و ...
4- بخش هماهنگی مراکز تابعه
- نظارت بر کار روابط عمومی های مراکز تابعه از طریق دریافت گزارش عملکرد
- ارسال مواد نشریاتی به این مرکز و برگزاری سمینارهای مشترک
- شناسایی و معرفی شیوه های بهینه سازی فعالیت های روابط عمومی در سازمان با مشارکت مراکز تابعه

5- بخش انتشارات

- سیاستگذاری ، برنامه ریزی ، هدایت و نظارت بر فعالیت های انتشاراتی روابط عمومی ها و مراکز تابعه
- انتشار بروشورهای فشرده عملکرد سازمان در اندازه های مناسب برای عرضه در نمایشگاه ها و سمینارها و ارسال به مطبوعات ، هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر اندیشمندان جامعه
- انتشار مجموعه پیشنهادهای کارکنان
- انتشار جزوه ، کاتولوگ ، پوستر در موارد نیاز
- انجام و تهیه مصاحبه و گزارش برای چاپ در نشریه
- تهیه و تنظیم ، انتشار و توزیع نشریه داخلی و برون سازمانی
- تهیه بریده اخبار مطبوعات درباره سازمان و توزیع بین مدیران ارشد سازمان
- تهیه و تنظیم مقاله ها ، اخبار و گزارش های مورد نیاز نشریات نوبتی
- سازماندهی و اداره دفتر نویسندگان سازمان

6- بخش امور فرهنگی و نمایشگاه ها :

- تدوین تقویم سالانه مراسم و نمایشگاه های داخل و خارج
- برگزاری مسابقات فرهنگی
- برگزاری و شرکت در نمایشگاه ها برای معرفی عملکرد سازمان به کارکنان وئ مسئولان و مردم
- راه اندازی و اداره موزه و اتاق افتخارات سازمان
- ارسال پیام های تبریک و غم و شادی
- برگزاری مراسم ملی و مذهبی
- تقدیر از بازنشستگان سازمان به صورت فصلی
- مستند سازی تصویری عملکرد سازمان
- راه اندازی واحد سمعی بصری و مستند سازی فعالیت های روابط عمومی ، مراسم و برنامه های مختلف
- برگزاری جشنواره ها و بازدیدها برای معرفی سازمان به مردم و رهبران فکری

7- بخش ارتباط با رسانه ها :

- برگزاری جلسه های هماهنگی با خبرنگاران ، دبیران و مدیران مطبوعات به منظور ایجاد ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ با آنهاآنها
- انعکاس اخبار عملکرد سازمان در بخش های مختلف به رسانه ها و جامعه
- برگزاری میزگردهای تلویزیونی و مطبوعاتی
- پوشش خبر مراسم ملاقات مسئولان سازمان با مقامات داخلی و خارجی ، سمینارها و نمایشگاه ها
- برگزاری سفرهای مطبوعاتی بر اساس تقویم سالانه
- بررسی مطبوعات و پاسخگویی به انتقادها و ابهامات مندرج در مطبوعات در زمینه فعالیت های سازمان
- برگزاری مصاحبه مسئولان و مدیران با مطبوعات

8- بخش ارتباطات مردمی

- تهیه ، تنظیم و اجرای تقویم سالانه ملاقات اقشار مختلف مردم و کارکنان با مسئولان سازمان
- دریافت تلفنی نظریات مردم و پاسخگویی به مکاتبات مردم
- راه اندازی و اجرای « نظام پیشنهادی کارکنانِ»
- برگزاری مراسم تقدیر از ارائه دهندگان پیشنهادهای مهم در پایان هر سال
- بررسی پیشنهادهای دریافتی از سوی کارکنان و ارجاع به بخش های ذیربط و تقدیر مناسب از پیشنهاد دهندگان

9- بخش مطالعات و سنجش افکار عمومی

- نظر سنجی از کارکنان درباره سیاست ها ، اقدامات و برنامه های سازمان
- نظرسنجی از مردم درباره سازمان
- تدوین و اجرای طرح جامعه افکارسنجی در سازمان

 

بازگشت به صفحه قبل

   
جشنواره پرتال

جشنواره پرتال برتر