امروز : 27 تیر 1403
  • 1399/06/22 - 23:12
  • 41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZzTA

اعلام وضعیت سفید شهرستان آران و بیدگل

با توجه به اعلام شرایط سفید در فضای مجازی برای شهرستان آران و بیدگل باید این نکته را مدنظر داشت که در شرایطی می‌توان در شهری وضعیت سفید اعلام کرد که طی دو دوره بیماری یعنی حداقل دو دوره ۱۴ روزه مورد جدید از ابتلا به بیماری وجود نداشته باشد.




با توجه به اعلام شرایط سفید در فضای مجازی برای شهرستان آران و بیدگل، باید این نکته را مدنظر داشت که در شرایطی می‌توان در شهری وضعیت سفید اعلام کرد که طی دو دوره بیماری یعنی حداقل دو دوره ۱۴ روزه مورد جدید از ابتلا به بیماری وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی اگر مورد جدید گزارش نشود به این معنی است که اپیدمی در آن منطقه خاموش شده و وضعیت سفید است.





با این حال زمانی که یک جامعه ایزوله نیست و تردد افراد از سایر مناطق به آن وجود دارد، حتی اگر وضعیت سفید هم باشد بلافاصله ممکن است آلودگی افزایش پیدا کند. فقط در صورتی روند خاموشی ادامه پیدا می‌کند که حداقل ۷۰ درصد افراد جامعه مصونیت پیدا کرده باشند.





مهمترین موضوعی که باید توجه داشته باشیم این است که اعلام این وضعیتها برای مناطق کشور قابل تغییر وموقتی می باشد.





برای پایداری وضعیت سفید در شهرستان و با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مراجعه سریع به مراکز کووید در صورت وجود علائمی چون تب ولرز، سرفه خشک، درد و کوفتگی، گلودرد، ازدست دادن حس چشایی و بویایی، گلودرد و... تاکید مجدد می گردد.





انشالله با همیاری و همدلی مردم عزیز شهرستان و نظارت بی وقفه تیم های بهداشتی درمانی، تمرکز بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی، این ویروس منحوس را کاملا ریشه کن کنیم.





                                                                           روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105655
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم