امروز : 26 تیر 1403
  • 1402/07/23 - 07:53
  • 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZwQB

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل از مراقب سلامت نمونه در راستای سیاست های جمعیت و فرزندآوری تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلین سلیمانی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل از مراقب سلامت نمونه در راستای سیاست های جمعیت و فرزندآوری تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، در جلسه ای که به همین منظور در دفتر نماینده ولی فقیه شهرستان و با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلین سلیمانی برگزار گردید، دکتر محسن قمصری، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان، ضمن اشاره به پیشرفتهای بزرگی که در طول سالهای پس از انقلاب در سطح سلامت و بهداشت و درمان کشور بدست آمده است، گفت: سن امید به زندگی مردم در ابتدای انقلاب اسلامی 54 سال بوده است ولی در حال حاضر این رقم به 74 سال رسیده است و این امر بهمراه کاهش نرخ باروری سبب شده تا درصد سالمندان کشور از 7 درصد به بیش از 11 درصد برسد و کشور در معرض خطر سیاه چاله جمعیتی و بحران سالمندی قرار گیرد. 
 
حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه شهرستان نیز به بیان نقطه نظرات در این مورد پرداخت و افزود: کاهش تمایل به فرزندآوری مرتبط با مسائل فرهنگی و روحی و روانی جامعه است که یکی از علل آن، بی توجهی مردان و زنان نسبت به کار منزل و امر خطیر خانه داری می باشد که متعاقب آن تمایل زنان به حضور در منزل و خانه داری و فرزندآوری و گذراندن وقت با فرزندان کاهش یافته است و می بایست با مردم در این زمینه صحبت کرد و ایشان را توجیه نمود. 
 
در ادامه منیره سعیدی کارشناس مسئول واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده به نرخ باروری کلی شهرستان (عدد 1.67 در سال 1401) اشاره و حد جایگزینی و مطلوب را حداقل 2.1 عنوان کرد.

وی افزود: از مهمترین علل پایین بودن نرخ باروری کلی، افزایش سن ازدواج جوانان، سقط های عمدی و افزایش طلاق و عدم تمایل به فرزندآوری زوجین می باشد. 

در پایان از آقای اسماعیل کاظمی جوینانی به عنوان مراقب سلامت مرد فعال در حوزه جمعیت و فرزندآوری تقدیر به عمل آمد.
 
  • گروه خبری : جوانی جمعیت,اخبار شبکه,اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 108730
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید