امروز : 28 تیر 1403
  • 1395/05/28 - 08:49
  • 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZBvA

برگزاری جلسه آموزشی بهداشت روان

جلسه آموزشی بهداشت روان ویژه بانوان با حضور ، کارشناس مسئول واحد بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شهر نوش آباد برگزار گردید.




جلسه آموزشی بهداشت روان ویژه بانوان با حضور ، کارشناس مسئول واحد بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شهر نوش آباد برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل کارشناس مسئول واحد بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه در ابتدای سخن ضمن تبریک میلاد حضرت ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا در زمینه سلامت روان در محیط خانه و خانواده سخنانی را ایراد نمود.



دکتر مرضیه اخباری در ادامه گفت: یکی از عوامل مؤثر در شکل گیری رفتار فرد ، خانواده است . فضای خانه ، نخستین و بادوام ترین عاملی است که در رشد شخصیت افراد تأثیر می گذارد ، به گونه ای که می توان گفت پدر و مادر نیرومندترین آموزگار افراد در زندگی، آموزش خانوادگی پایدارترین آموزش و محیط خانه مهمترین آموزشگاه برای هر فرد می باشد.



دکتر اخباری اذعان داشت: فراموش نکنیم که کودکان شما پیش از آنکه به پند و اندرز شما عمل کنند رفتار شما را الگو قرار می دهند . نفوذ والدین در این موضوع تنها محدود به جنبه های ارثی نیست. در آشنا کردن کودک به زندگی جمعی و فرهنگ جامعه ، خانواده نقش بسیار مؤثری را اجراء می نماید.



این کارشناس مسئول افزود: میزان آگاهی خانواده در طرز رفتار با کودکان، موقعیت اجتماعی خانواده ، وضعیت مالی آن ، اندیشه و باورها ، آداب و رسوم ، ایده آل ها و آرزوهای والدین، تأثیر فراوان دارد. چنانچه می دانیم خانواده ها در زمینه اجتماعی ، اقتصادی ، تربیتی ، دینی ، هنری و مانند اینها با هم اختلاف هایی دارند.



دکتر اخباری در پایان تاکید کرد: ترکیب خانواده ها طرز ارتباط اعضای هر خانواده با یکدیگر و جامعه ای که خانواده در آن بسر می برد ، در تمام موارد یکسان نیست . بنابراین تأثیر خانواده ها در رفتار افراد متفاوت است . اغلب افراد مبتلا به مشکلات مختلف شخصیتی از خانواده های ناسالم برخاسته اند.از اینرو تأمین بهداشت روانی افراد خانواده سهم به سزائی در تأمین و حفظ بهداشت روان جامعه دارد و عدم تأمین بهداشت روان خانواده آسیب های شدیدی بر پیکره جامعه وارد می کند.



گفتنی است : این جلسه به همت مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج شهر نوش آباد و در محل زیارت گازران رسول برگزار گردید.





                                                                 روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل





        کلاس آموزشی بهداشت روان          کلاس آموزشی بهداشت روان

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104687
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم