امروز : 27 تیر 1403
  • 1399/09/28 - 12:26
  • 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZGUA

برگزاری کمیته تخصصی مبارزه با دخانیات

کمیته تخصصی مبارزه با دخانیات با هدف پیوستن به برنامه کشوری شهر و روستای بدون دخانیات برگزار شد.




کمیته تخصصی مبارزه با دخانیات با هدف پیوستن به برنامه کشوری شهر و روستای بدون دخانیات برگزار شد.



 



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، جلسه تخصصی مبارزه با دخانیات با هدف بررسی وضعیت شاخصهای شهر و روستاهای تحت پوشش شبکه از نظر مصرف دخانیات با حضور محسن فتحی مقدم مدیر گروه سلامت محیط و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل شد.





در این جلسه امکان پیوستن شهرستان آران و بیدگل به پایلوت کشوری شهر و روستای بدون دخانیات ارزیابی شد و مقرر گردید برنامه عملیاتی و استراتژیک برای این اقدام مهم تهیه و در اسرع وقت با هماهنگی سایر ارگانها و ادارات اجرا گردد.



 



سرپرست شبکه با اشاره به بیماریهای ناشی از استعمال دخانیات، اظهار داشت: بیماریهای قلبی عروقی، بیماری کاتاراکت، انواع سرطان ها و بیماریهای دستگاه شنوایی از جمله عوارض ناشی از استعمال دخانیات است.

 





دکتر اعظم باقری با اشاره به کاهش سن مصرف دخانیات در بین نوجوانان جامعه و همچنین شیوع بالای استعمال قلیان که به عنوان یک وسیله تفریحی برای نوجوانان در جامعه معرفی گردیده است، اجرای طرح شهر و روستای بدون دخانیات را بسیار مهم ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد به زودی این طرح بصورت پایلوت در شهرستان آران و بیدگل اجرا گردد.







دکتر فاطمه شیروانی زاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: هدف ملی برنامه کنترل دخانیات در کشور، کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات تا سال ۱۴۰۴ می‌باشد که انتظارمی رود، اجرای دقیق راهکارهای شش‌گانۀ کاهش تقاضا، دستیابی به هدف تعیین‌شده در کاهش مصرف را محقق کند.







محسن فتحی مقدم مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه گفت: با توجه به تأثیر اجرای ماده ۸ کنوانسیون کنترل دخانیات در کاهش مواجهه افراد با دود دخانیات و فراهم نمودن محیط مناسب برای کاهش مصرف دخانیات، سازمان جهانی بهداشت ابتکار شهر و روستای بدون دخانیات را پایه‌گذاری نمود.





                                                                      روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل






     برگزاری کمیته تخصصی مبارزه با دخانیات          برگزاری کمیته تخصصی مبارزه با دخانیات



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105718
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم