امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/05/23 - 12:08
  • 9
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZoAA

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع)

همایش ازدواج سالم به همت پایگاه سلامت فاطمیه در سالن شهید استادی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برگزار گردید.




همایش ازدواج سالم به همت پایگاه سلامت فاطمیه در سالن شهید استادی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، مراقب سلامت پایگاه سلامت فاطمیه ضمن اعلام این خبر گفت: این همایش به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج سالم برای دختران جوان شهرستان آران و بیدگل برگزار گردید.



زهرا دهقانی در ابتدا هدف از برگزاری این همایش را معیارهای ازدواج سالم، عوامل تاثیرگذار بر زندگی زوجین، نیازهای اساسی زن و مرد در ازدواج و اثرات ازدواج صحیح در زندگی افراد بیان کرد و افزود: آسیب‌های روانی و اجتماعی، مشاوره با متخصصین در زمینه ازدواج، چگونگی تدوام آن، بکارگیری راهکارهای روان درمانی، بلوغ عاطفی، علل و انگیزه ازدواج، دلایل عدم ازدواج، باورهای درست و نادرست درباره ازدواج ، بیان مقوله عشق، تفاهم و تعهد موارد بسیار ضروری و مهم در این امر است.



مراقب سلامت پایگاه سلامت فاطمیه خاطر نشان کرد: نشاط روحی، رشد عاطفی، افزایش حس مسئولیت‌پذیری، رسیدن به کمال شخصیت بواسطه پدر و مادر شدن از مهم‌ترین آثار ازدواج سالم بر زندگی زن و مرد است و همین امر اهمیت مقوله ازدواج آگاهانه را روشن می‌کند.



دهقانی تاکید کرد: ازدواج سالم زمینه‌ساز ارتباطات اجتماعی مناسب و به هنجار است و افرادی که ازدواج می‌کنند از نظر احساسی سالم‌ترند و کمتر قربانی خشونت‌های گوناگون اجتماعی می‌شوند.



کارشناس بهداشت روان پایگاه سلامت فاطمیه نیز در سخنانی به معیار های ازدواج سالم اشاره کرد و افزود: برای یک ازدواج خوب، لازم است چشم انداز واضح و روشنی از آن داشته باشید. باید دقیقاً بدانید هدفتان از ازدواج چیست؟ چه خواسته های عینی و واقعی ای دارید؟ و در واقع معیارهای مشخص شما برای انتخاب همسر کدام است؟ بنابراین قبل از هر انتخابی، خودتان را بشناسید و شرایط زندگی تان را مرور کنید. مطالعه، مرور داستان زندگی افراد، مشاوره، اجرای تست های خودشناسی، شرکت در کارگاه های خودشناسی و... می تواند مفید باشد.



فاطمه سربند در ادامه گفت: بخش مهمی از خودشناسی، شناخت شرایط زندگی، اصول و هنجارهای خانوادگی، اعتقادی و فرهنگی است. نمی توانید این شرایط و اصول را نادیده بگیرید، بنابراین قبل از شروع روند ازدواج، با اعضای مهم خانواده مشورت و موارد مهم از دید آنها را بررسی کنید.



وی با تعریفی از ازدواج که یک راز ناشناخته، راز خلقت دو مخلوقی که اغلب هیچ نسبتی با هم نداشته اند و با نشستن بر سر سفره عقد، سرنوشتشان را با هم گره می زنند، افزود: مهمترین ابعاد ازدواج سالم، بالا بردن امید به زندگی و پایداری خانواده هاست که سلامت جسمانی و روانی را برای افراد به همراه دارد.



کارشناس بهداشت روان تصریح کرد: شناخت خصوصیات و وضعیت تربیتی فرهنگی خانواده همسر آینده، در ایجاد تفاهم بین دختر و پسر در زندگی زناشویی نقش اساسی ایفا می کند و همچنین تشابه های خانواده های دختر و پسر از نظر وضعیت اجتماعی و اقتصادی یک اصل مهم در ایجاد تفاهم های بعدی بین زن و مرد است. به این ترتیب هیچ کس نسبت به دیگری احساس برتری نمی کند و پذیرش بهتری نسبت به همدیگر خواهند داشت.



فاطمه سربند در سخنان پایانی خود اذعان داشت: ارزش های فردی و اجتماعی، آداب و رسوم، رفتار و سلوک، حتی آداب لباس پوشیدن و غذا خوردن زن و مرد می تواند زمینه های همدلی بیشتر را بین آن دو پدید آورد. به همین جهت شناخت زن و مرد از فرهنگ و واقعیت های ارزش فرهنگی همسر آینده، از اهمیت بسیاری برخوردار است.



این گزارش حاکیست: اجرای مسابقه ،مولودی خوانی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این همایش بود.





                                                                                روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     همایش ازدواج سالم          همایش ازدواج سالم



     همایش ازدواج سالم          همایش ازدواج سالم

 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105131
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم