امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/06/07 - 09:58
  • 20
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZzAA

به مناسبت هفته دولت و دهه ولایت

همزمان با گرامیداشت هفته دولت سرپرست شبکه بهداشت و درمان در مسجد امیرالمومنین(ع) سفید شهر سخنرانی کرد.




همزمان با گرامیداشت هفته دولت سرپرست شبکه بهداشت و درمان در مسجد امیرالمومنین(ع) سفید شهر سخنرانی کرد.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، سرپرست شبکه بهداشت و درمان با حضور در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین سفید شهر در ابتدای سخن عید سعید قربان و غدیر و همچنین هفته دولت را به حضار تبریک گفت.





بنا بر این گزارش سخنان سرپرست شبکه بهداشت و درمان بر پایه دو محور خود مراقبتی و تحولات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان و دورنمای خدمات ارائه شده در منطقه صورت گرفت.





دکتر مسعود دهقانی در ابتدا ضمن اشاره به موضوع خود مراقبتی در بین مردم گفت: خودمراقبتی عبارتی است که طی چند سال اخیر صحبت های زیادی راجع به آن می شنویم اما اطلاعات دقیق ما در این زمینه چقدر است؟  قبل از این که به جنبه های مختلف آن بپردازیم، بهتر است ابتدا کمی با مفهوم آن آشنا شویم.





دکتر دهقانی افزود:به طور کلی، خودمراقبتی رفتار و شیوه ای از زندگی است که جنبه های مختلف مانند پیشگیری از بروز بیماری، بهداشت غذایی، ورزش و... را در بر می گیرد. بر کسی پوشیده نیست که شیوه زندگی مدرن و محیط زیست امروز تاثیرات سوئی بر سلامت دارد. به همین دلیل است که خودمراقبتی اهمیت زیادی خواهد داشت، اما تنها عدم احساس ناراحتی یا بیماری نشان دهنده سلامت مطلوب نیست، بلکه سلامت شامل وضعیت مطلوب جسمی، روانی و اجتماعی است و فقط به بیمار بودن خلاصه نمی شود.





سرپرست شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: یکی از جنبه های مهم و البته ملموس تر مراقبت از سلامت به مصرف دارو، وسایل پزشکی (دستگاه های کنترل و تشخیص بیماری ها) و مکمل های دارویی مربوط می شود. شناخت بیماری و مشکلات جزیی روزمره عاملی است که می تواند افراد را به سوی درمان بهتر سوق دهد، البته نه به این معنا که هر دارویی تنها به صرف شناخت بیماری، خودسرانه مصرف شود و فرد خود را از مراجعه به پزشک بی نیاز بداند.





دکتر دهقانی تصریح کرد: درواقع، زمانی یک فرد مجاز به خود درمانی است که با شناخت کامل علائم بیماری و مشورت با داروساز داروهای مجاز، بدون نیاز به نسخه، مطمئن و موثر را مصرف کند. مطالعات نشان می دهد اگر مردم یک جامعه اطلاعات دقیقی در مورد بیماری های جزیی و روش های بی خطر درمان داشته باشند، صرفه جویی برای هزینه های از کارافتادگی و حمل و نقل مراجعه به مراکز درمانی رقم قابل توجهی خواهد بود.





وی اذعان داشت: فعالیت های مربوط به مراقبت های شخصی می توانند به رفع استرس و بهبود وضعیت سلامت عمومی کمک کنند و مطالعات نشان می دهد رعایت شیوه زندگی سالم و مراقبت های شخصی می تواند از بروز بسیاری از بیماری های جسمی و روانی پیشگیری کند. این اصول، به خصوص برای دانش آموزان، شاغلان عهده دار مسوولیت های استرس زا و افرادی که از بیمار یا فردی ناتوان مراقبت می کنند، اهمیت بیشتری دارد زیرا فعالیتی مضاعف را به بدن تحمیل می کند. لازمه توجه و مراقبت، شناخت کامل نیازهای جسمی، هیجانی و اجتماعی است.





سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین(ع) سفید شهر به تحولات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در منطقه اشاره کرد و مطالبی را در این زمینه برای حضار بیان کرد.





اجرای مسابقه تیراندازی و پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های این این دیدار به شمار میرفت.



                                                                         



                                                                                  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل




 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105142
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم