امروز : 26 تیر 1403
  • 1402/04/05 - 10:35
  • 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZzEA

بیش از یک میلیارد نفر، در سراسر جهان، به فشار خون بالا مبتلا هستند

پزشک مسئول مرکز سلامت دکتر نمکی در جمع حاضرین در مسجد امام زمان (عج) آران و بیدگل، در خصوص بیماری فشار خون بالا مطالبی را بیان کرد.




پزشک مسئول مرکز سلامت دکتر نمکی در جمع حاضرین در مسجد امام زمان (عج) آران و بیدگل، در خصوص بیماری فشار خون بالا مطالبی را بیان کرد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، دکتر ژیلا نیکبخت ضمن اشاره به آمار ابتلا به فشار خون بالا، گفت: فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که خون فرد با نیرویی بیشتر از آنچه سالم تلقی می شود از طریق رگ های خونی عبور می کند.





 وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 30 درصد بزرگسالان دنیا و بیشتر از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این اعداد به ما یادآور می‌شوند که آشنایی با علائم فشار خون بالا و روش‌های جلوگیری از آن چه اندازه حائز اهمیت است.





دکتر نیکبخت با اشاره به اینکه فشار خون بالا به عنوان یک عامل خطر می تواند سال ها قبل از بروز علائم، به بدن آسیب برساند، گفت: فشار خون کنترل نشده می تواند منجر به ناتوانی، کیفیت پایین زندگی یا حتی حمله قلبی و سکته مرگبار شود.





ایشان تاکید کرد: افرادی که همواره علائمی همچون سردرد، سرگیجه، تنگی نفس، خستگی، بی قراری و اضطراب، تاری دید و خون ریزی بینی دارند، روزانه می بایست فشار خون خود را چک کنند.





در حاشیه ی مراسم، اندازه گیری فشار خون، قند و وزن، به همت واحد خواهران کانون فرهنگی- هنری امام زمان(عج) عباس آباد و توسط کوثر قبایی کارشناس پرستاری، فاطمه آرمان کارشناس بهداشت عمومی و فاطمه میرزایی کارشناس مامایی مرکز خدمات جامع سلامت دکتر نمکی انجام شد. 



       

                                                                                  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105997
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم