امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/08/23 - 08:36
  • 32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZTBA

توصیه هایی برای پیشگیری از آنفلوانزای فصلی

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبکه گفت: با آمدن فصل سرما تعداد افراد مبتلا به آنفولانزا افزایش می‌یابد بنابراین دانستن راه‌های پیشگیری از این بیماری ضروری است.





کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبکه گفت: با آمدن فصل سرما تعداد افراد مبتلا به آنفولانزا افزایش می‌یابد، بنابراین دانستن راه‌های پیشگیری از این بیماری ضروری است.

 



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبکه گفت: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد تنفسی است که با تب، سردرد، دردعضلانی، تعریق، آبریزش از بینی، گلودرد و سرفه تظاهر می کند و معمولاً شروع علائم در بیماری آنفلوانزا ناگهانی می باشد.

 



محسن فریدونی ادامه داد: مهمترین راه انتقال بیماری در محیط های بسته پرجمعیت مثل اتوبوس از طریق هوا می باشد.

 



فریدونی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: افراد در معرض خطر شامل بیماران ضعیف و ناتوان، سالمندان (افراد بالای 50 سال)، بیماران مبتلا به بیماری های مزمن (ریوی، قلبی عروقی، کلیوی و ...)، کارکنان حرفه های پزشکی، کودکان ونوجوانان 6 ماهه تا 18 ساله ای که به مدت طولانی آسپرین مصرف می کنند، می باشد.

 



وی ضمن اشاره به راه های پیشگیری از آنفلوانزا افزود: یکی از راه های پیشگیری از آنفلوانزا واکسیناسیون می باشد به خصوص در گروهای پرخطر بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا از اوایل شهریور تا آخر مهر ماه می باشد.

 



فریدونی در پایان سخنان خود اظهار کرد: از دیگر راه های پیشگیری از آنفلوانزا رعایت بهداشت فردی می باشد.



                                                       



                                                                                         روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل



 





  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105216
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم