امروز : 26 تیر 1403
  • 1402/04/18 - 09:22
  • 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZEEA

جلسه توجیهی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری برگزار شد.

جلسه توجیهی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری ویژه پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید.




جلسه توجیهی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری ویژه پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید.



 



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، در این جلسه مریم رسولیان کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع (پزشکی خانواده شهری) در شهرستان آران و بیدگل گفت: برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین برنامه های نظام سلامت برای دسترسی آسان و عادلانه خدمات بهداشتی درمانی به همه مردم عزیز ایران می باشد که ضروریست از تمام ظرفیت و توان همکاران در ارتباط با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اجرای برنامه استفاده شود.



 



وی افزود: طرح ملی سلامت خانواده (پزشکی خانواده شهری) با صرفه جوئی در هزینه های درمان، کشف بیماری های خاموش، جلوگیری از تداخل داروها در نسخه های پراکنده، انتخاب صحیح و سهولت در دریافت خدمات متخصصین، ارائه مستمر مراقبت های گروه سنی به خدمت گیرندگان و ... می تواند سهم بسزائی از نیازهای بهداشتی و درمانی کشور را پاسخگو باشد و در این راه نیازمند همیاری تمامی همکاران در بخش های مختلف نظام سلامت و همچنین سایر دستگاه ها اجرائی دولت، غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد برای اجرایی شدن برنامه می باشیم.



 



در ادامه منیره سعیدی کارشناس مسئول جوانی جمعیت و سلامت خانواده، توضیحاتی در زمینه رشد جمعیت و عوامل تحدید کننده و کاهش دهنده جمعیت در کشور از جمله کاهش ازداوج، کاهش موالید، طلاق و تجرد در جامعه را برشمرد و آماری در این زمینه ارائه نمود.





با توجه به آمار ارائه شده جمعیت کشور رو به کاهش و سن افراد مولد در راستای جوان سازی جمعیت کاهش و آمار افراد مسن روبه افزایش است و این آینده کشور را از نظر جمعیت با بحران روبرو می کند. 





                                                                                       روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






جلسه توجیهی پزشک خانواده و نظام ارجاع



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 106001
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم