امروز : 27 تیر 1403
  • 1399/07/03 - 12:57
  • 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZHTA

جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی برگزار شد.

جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) در دفتر معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برگزار شد.




جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) در دفتر معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برگزار شد.



 



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) که همه ساله در آخرین هفته مهرماه برگزار می شود، با حضور دکتر شیروانی زاده معاون بهداشتی شبکه و سایر کارشناسان مسئول واحدها در دفتر ایشان برگزار شد.







دکتر فاطمه شیروانی زاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به شعار امسال با عنوان "سلامت زنان در دوره کرونا" با بیان تاثیر طولانی مدت این همه گیری، بر سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی زنان، که می تواند آسیب های جدی به خانواده و جامعه وارد نماید، گفت: علاوه بر بیماری و مرگ و میر ناشی از کووید 19 در زنان، نگرانی های مرتبط با سلامت مادر و نوزاد در دوره بارداری و پس از زایمان در همه گیری فوق، افزایش وظایف و مسئولیت های زنان در دوره همه گیری در خانواده، وظایف سنگین زنان برای اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، وظایف زنان برای اداره امور فرزندانشان در شرایط تعطیلی مدارس،  مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسران، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست و بد رفتاری ها و آسیب های آنان درون خانواده، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه ها و.... آسیب های جدی به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان وارد خواهد آورد.







وی افزود: در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز و مراقب و ماما و پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان های کشور نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می دهند، با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجهند.







در ادامه این جلسه منیره سعیدی کارشناس مسئول واحد جمعیت و سلامت خانواده گزارشی از اقدامات این واحد ارائه نمود.





                                                                          روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105662
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم