امروز : 29 تیر 1403
  • 1392/01/10 - 11:52
  • 4
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zqgz

در ایام نوروز امسال کلیه واحدهای بهداشتی درمانی مرتبط، در سطح شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل فعال هستند.

دبیر ستادنوروزی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل خبر داد: در ایام نوروز امسال کلیه واحدهای بهداشتی درمانی مرتبط، در سطح شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل فعال هستند.



دبیرستاد نوروزی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اران و بیدگل گفت : از زمان شروع طرح امداد نوروزی شهرستان در دور اول سفرهای نوروزی سال 92 ، 137 مورد ماموریت توسط پرسنل محترم اورژانس 115 انجام شده است که 98 مورد آن مربوط به حوادث غیر تصادفی و 39 مورد آن مرتبط با حوادث تصادفی بوده است که از این تعداد 19 مورد آن تصادفات شهری و 20 مورد تصادفات جاده ای بوده است . آمار موارد تصادفی در شهر و جاده نسبت به سال جدید تغییر چندانی نداشته است

رئیس مرکزمدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شبکه در ادامه اظهار داشت : در ایام نوروز امسال مرکز پیام 115 و 4 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در سطح شهرستان در آماده باش کامل هستند و امسال برای اولین بار ایستگاه سلامت نوروزی در محور ابوزیدآباد راه اندازی شد که 15 مسافر به آن مراجعه و از خدمات درمان سرپایی (ویزیت ودارو) استفاده کرده اند.

دکترحسین ریاحی افزود : در کل 137 مورد ماموریت انجام شده توسط اورژانس 115 که 86 مورد آن مربوط به شهر آران و بیدگل بوده است، 103 بیمار ضمن انجام اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان ها یا سایر مراکز درمانی منتقل شده و مابقی در محل وقوع حادثه درمان لازم انجام شده است . در ماموریت های 115 در این ایام متاسفانه 3 مورد منجر به فوت شده و 2 مورد نیز که یکی از آنها در هنگام تحویل سال نو بوده است عملیات احیا شروع و بیمار در احیا به بیمارستان تحویل شده است.

بنا به گفته ایشان ، اعزام های انجام شده بیماران 60 نفر به بیمارستان سیدالشهداء، 38 نفر به بیمارستان بهشتی کاشان و 5 نفر به سایر مراکز درمانی مانند بیمارستان شبیه خوانی کاشان ، درمانگا ه ابوزیدآباد ، اورژانس امام و ... بوده است .

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان، دکترحسین ریاحی با اشاره به فعالیت 14 بازرس بهداشت محیط شبکه در تعطیلات نوروزی سال جاری افزود : در طول این مدت 83 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی شهرستان انجام شده است که مقدار 16 کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا مشکوک به فساد از سطح مراکز فوق جمع آوری و معدوم شده، 1 مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی و 1 مورد آشپزخانه به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل و با 7 فروشنده دوره گرد برخورد شد.

وی در ادامه افزود: در طول این مدت 26 مورد کلرسنجی و 11مورد آزمایش باکتریولوژی از آب آشامیدنی در راستای اطمینان ازسلامت آب اشامیدنی انجام شده و به 5 مورد شکایت مردم بطور ضربتی از طریق واحد بهداشت محیط رسیدگی شده است .

دکتر حسین ریاحی بیان داشت : 12 مورد نمونه گیری یا پیگیری جواب آزمایش تیروئید و فنیل کتونوری از نوزادان ، 3مورد واکسیناسیون ،2 مورد تحویل داروی سل ، 4 مورد واکسیناسیون هاری و پیگیری و گزارش یک مورد بیمار مظنون به سرخک انجام شده است . ضمنا در این مدت واحد دندانپزشکی مرکز بهشتی درشیفت صبح فعال بوده که به 20 بیمار ارایه خدمات نموده است .

ایشان دراین گفتگو افزود : در مراکز بهداشتی درمانی سرپایی و شبانه روزی سطح شهرستان شامل اورژانس امام خمینی، نوش آباد ، سفیدشهر، ابوزیداباد وجوادالائمه جمعا 4013 مورد ویزیت بیماران و 5080 مورد خدمات جانبی شامل تزریقات، پانسمان و .. انجام شده است. همچنین در این مدت 1990 بیمار مراجعه به بیمارستان سیدالشهداء داشته اند که 230 مورد بستری شده اند و 54 بیمار نیز به بیمارستان شهیدرجایی مراجعه داشته اند که 46 مورد منجر به بستری شده است .

واحدهای رادیولوژی این دو بیمارستان جمعا به 480 بیمار و آزمایشگاه های سطح شبکه به 1038 بیمار ارایه خدمت داده اند .

لازم بذکر است دراین ایام مدیران ستادی شبکه بهداشت و درمان در قالب بازدیدهای مستمر نوروزی در ساعات مختلف شبانه روز به امور مراکز بهداشتی درمانی نظارت و بر کنترل کیفیت خدمت ارایه شده رسیدگی نموده اند .



                                                                                                 روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل

 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 103879
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم