امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/10/04 - 10:39
  • 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZNCA

در راستای ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان دختر

کلاس آموزشی در خصوص اهمیت بهداشت بلوغ در دختران و ضرورت مراقبت های بهداشتی در دبستان شهید نجفی تبار روستای محمد آباد بخش مرکزی برگزار شد.




کلاس آموزشی در خصوص اهمیت بهداشت بلوغ در دختران و ضرورت مراقبت های بهداشتی در دبستان شهید نجفی تبار روستای محمد آباد بخش مرکزی برگزار شد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، کارشناس مامایی مرکز سلامت جواد الائمه در این کلاس آموزشی گفت: نوجوانی ارتباط نزدیکی با سلامتی دارد و مرحله بسیار مهمی از زندگی هر فرد محسوب می شود و بویژه در دختران نوجوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.





کاترین رضایی افزود: به نظر می رسد داشتن شناخت و آگاهی در مورد اصول بهداشت در دوران بلوغ، دلایل و علل بروزتغییرات خاص در این دوران و نیز آشنایی با خطرات تهدید کننده دوران بلوغ، سبب پیشگیری از بسیاری از سوء تفاهمات و مشکلات نوجوانان شده و می تواند در کاستن از مشکلات این نسل مؤثر باشد.





مامای مرکز سلامت جامع جواد الائمه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تغذیه در دوران بلوغ اشاره کرد و افزود: سنین بلوغ از مهم‌ترین دوره‌های زندگی است و پس از کودکی، دومین مرحله‌ای به حساب می‌آید که طی آن سلول‌ها شروع به رشد می‌کنند و سوخت و ساز بدن هم افزایش می‌یابد. برهمین اساس، برخی نیازهای تغذیه ای هم در این دوره بیشتر از قبل می شود.





رضایی ادامه داد: به عنوان نمونه با توجه به افزایش حجم عضلات، نیاز به مصرف پروتئین هم بیشتر می شود یا در نتیجه افزایش حجم خون، نیاز به عنصر آهن افزایش پیدا می کند و به طور کلی می توان گفت نیاز به دریافت انرژی در این دوران بیشتر می شود.





وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ورزش و تحرکات بدنی در این دوران اشاره کرد و افزود: ورزش برای تندرستی و شادابی جسمی و روانی افراد بخصوص نوجوانان بسیار مؤثر و ضروری است. شاید بتوان گفت که ورزش یک راه بسیار مناسب برای مبارزه با سستی و تنبلی است. از طرفی دوران بلوغ مرحله جهش رشد است.





کاترین رضایی در ادامه گفت: دختران و پسران نوجوانی که ورزش و فعالیت بدنی بخش مهمی از برنامه و فعالیت های روزانه یاهفتگی آن ها را تشکیل می دهد از لحاظ بدنی، تناسب اندام و آمادگی جسمی در سطح بالاتری قرار دارند. بسیاری از مسائل روانی نوجوانان در این سنین از قبیل رفتارهای تند و پرخاشگرانه، کم رویی، گوشه گیری و اعتماد به نفس پایین را می توان به وسیله شرکت در ورزش های گروهی و فردی کاهش داد.





وی در پایان گفت: ورزش مناسب سبب می شود که نوجوان در برابر مشکلات زندگی صبر و تحمل بیشتری داشته باشد. اگر نوجوانان به طور منظم شروع به تمرینات بدنی کنند و در واقع به ورزش کردن عادت کنند، در میانسالی گرفتار بسیاری از بیماریها از جمله دردهای ناشی از ضعف عضلات و پوکی استخوان نخواهند شد.





                                                                         روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     آموزش بلوغ          



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105268
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم