امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/10/15 - 10:49
  • 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZVCA

در راستای مشارکت داوطلبانه مردم در اجتماعی کردن سلامت

کانون سلامت محله یحیی آباد با حضور رییس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل و کارشناسان امور اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان و جمعی از معتمدین و داوطلبین محله یحیی آباد تشکیل شد.




کانون سلامت محله یحیی آباد با حضور رییس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل و کارشناسان امور اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان و جمعی از معتمدین و داوطلبین محله یحیی آباد تشکیل شد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، کارشناس امور اجتماعی شبکه از تشکیل و راه اندازی کانون سلامت محله یحیی آباد خبر داد.





فهیمه رضوانی ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو همکاری بین بخشی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل و نهادها و ارگان ها و مشارکت داوطلبانه مردم در جهت حفظ و ارتقا سلامت، کانون سلامت محله یحیی آباد فعالیت خود را آعاز کرد.





وی با تاکید بر اینکه اجتماعی شدن سلامت رویکرد نوینی در عرصه سلامت است، اظهار کرد: در این عرصه به دنبال جلب مشارکت مردم در نهادینه کردن سلامت در همه‌ ابعاد آن هستیم.





رییس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل نیز در جلسه تشکیل کانون سلامت محله در یحیی آباد گفت: در هر محله با مشارکت مردم کانون سلامت ایجاد می شود و با کمک مردم اولویت های سلامت مشخص خواهد شد.





دکتر فاطمه شیروانی زاده گفت: افزایش مشارکت، تقویت روحیه خودباوری، نهادینه سازی مشارکت مردمی، ارتقای مهارت های مردم در عرصه های مختلف سلامت از اهداف تشکیل کانون سلامت محله است.





کارشناس امور اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه نیز درسخنانی گفت: مفهوم اجتماعی شدن سلامت به معنای همکاری و همراهی ساختارمند، مسئولانه و متعهدانه در این عرصه است.





حسین صالحی با تاکید بر اینکه راه اندازی کانون سلامت محله در آگاهی بخشی به مردم در خصوص بیماری ها و پیشگیری از آنها نقش اساسی خواهند داشت، افزود: کانون سلامت محله با هدف کمک به افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله تشکیل می‌شود.





در حاشیه این مراسم و به دنبال آغاز فعالیت کانون سلامت محله یحیی آباد پویش مردمی پنج شنبه های پاک و بدون زباله نیز با همکاری شهرداری آران و بیدگل و با حضور داوطلبین و سفیران سلامت مرکز سلامت جامع پامیلی و مردم محله یحیی آباد برگزار گردید.





پویش مردمی پنج شنبه های پاک و بدون زباله از این پس هر هفته در این محله توسط اهالی انجام خواهد شد.



 



                                                                                   روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     کانون سلامت محله یحیی آباد          کانون سلامت محله یحیی آباد



کانون سلامت محلات



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105275
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم