امروز : 30 تیر 1403
  • 1391/04/31 - 12:58
  • 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZCez

سخنرانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان با موضوع «پزشک خانواده » در مصلی نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران وبیدگل در جمع نمازگزاران نمازجمعه ، قبل از خطبه های پرصلابت نمازجمعه سخنانی را در خصوص طرح ملی « پزشک خانواده » ایراد نمود.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران وبیدگل در جمع نمازگزاران نمازجمعه قبل از خطبه های پرصلابت نمازجمعه سخنانی را در خصوص طرح ملی پزشک خانواده ایراد نمود.

دکترسیدمحمد حسین مکی ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در ابتدای سخن از ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان به دلیل هماهنگی این برنامه و اختصاص زمان ، تشکر و قدردانی نمود.

ایشان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مردم مومن شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد امیدواریم در این ماه بتوانیم استفاده و حظ معنوی را داشته و از معنویات این ماه بهره خود را برگیریم.

دکترسیدمحمد حسین مکی افزود : دولت محترم جمهوری اسلامی در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری حضرت آیت اله خامنه ای (مدظله العالی) و اجرای برنامه پنجم توسعه در رابطه با کاهش هزینه درمان برای مردم شریف و عدالت در سلامت ، برنامه «پزشک خانواده» را طراحی نمود که به یاری خداوند متعال در نیمه شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

دکترسیدمحمدحسین مکی ادامه داد: به زبان ساده طرح پزشک خانواده را این گونه می توان بیان نمود که خانواده ها می توانند یک نفر پزشک را بعنوان پزشک خانواده انتخاب کرده و برای درمان و مشاوره تمام امور بهداشتی و درمانی خود از طریق ایشان اقدام کنند و اگر چنانچه نیاز به پزشک متخصص و یا فوق تخصص باشد با پزشک خانواه خود مشورت کرده و درصورت نیاز توسط پزشک خانواده خود به متخصص مربوطه معرفی می شوند.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان از مزایای اجرای این طرح را جلوگیری از سرگردانی در حوزه درمان ، عنوان کرد و نهایتاً « پزشک خانواده » از دوران کودکی تا بزرگسالی با بیماری و مشکلات وی آشنا خواهد بود و فرد را به شکل صحیح راهنمایی خواهد کرد.

ایشان افزودند: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم با صرف هزینه کم از جیب بیمار ، خدمات بهداشتی و درمانی قابل قبولی را به مردم قدرشناس و شریف شهرستان ارائه نماییم.

دکتر مکی از مردم خواست تا افرادی که تا کنون موفق به ثبت نام در طرح پزشک خانواده نشده اند به مراکز بهداشتی درمانی نزدیک محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام نمایند و همچنین بنرها و پوسترهای تبلیغاتی را با موضوع پزشک خانواده مطالعه تا با این طرح بیشتر آشنا شده و همراهی نمایند.

دکترسیدمحمدحسین مکی در ادامه محل استقرار پزشک خانواده را در مطب های خصوصی و در سطوح تخصصی و فوق تخصصی مراکز بهداشتی درمانی ، کلینیک ها و پلی کلینیک ها بیان کرد و در دو نوبت صبح و عصر به مردم خدمات ارائه خواهند نمود و از ساعت 7 صبح تا 22 شب نیز به صورت تلفنی پاسخگوی مردم خواهند بود.

دکتر مکی در پایان از مردم شریف خواست تا خادمین خود را در شبکه بهداشت و درمان از دعای خیر محروم نفرموده و با همراهی در اجرای بهتر این طرح که مال مردم می باشد شبکه بهداشت و درمان را یاری نمایند.



تصاویر

 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 103776
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم