امروز : 30 تیر 1403
  • 1391/01/20 - 11:54
  • 3
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zidz

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان توسط سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان در تاریخ 19/01/1391

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در این مراسم به مناسبت آغاز هفته سلامت(24-18 فروردین ماه) به ایراد سخن پرداختند و با توجه به نامگذاری سال 1391 به نام «تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی » ابراز امیدواری نمودند که شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل نیز بتواند به سهم خود در اجرای این شعار ملی قدم های موثری را بردارد.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در این مراسم که به مناسبت آغاز هفته سلامت(24-18 فروردین ماه) به ایراد سخن پرداختند ، با عرض تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم و ام ابیها ، فاطمه زهرا و ایام عزاداری فاطمیه و ادای احترام به تمامی نمازگزاران و مردم شهید پرور منطقه آران و بیدگل با توجه به نامگذاری سال 1391 به نام «تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی » ابراز امیدواری نمودند که شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل نیز بتواند به سهم خود در اجرای این شعار ملی قدم های موثری را بردارد.

آقای دکتر سیدمحمد حسین مکی با عنایت به «هفته سلامت» از اجرای برنامه هائی توسط شبکه بهداشت و درمان بدین مناسبت در هفته جاری خبر داده ونیز اعلام نمودند که در طول سال نیز با توجه به شعار بهداشتی امسال برنامه های متنوعی توسط شبکه انجام خواهد شد. در ادامه ایشان با اشاره به نامگذاری سال بهداشتی در پیش رو به نام سال «سالمندی و سلامت » توسط سازمان بهداشت جهانی «WHO » و تکالیف کشورهای دنیا به انجام اقدامات در راستای ارتقاء سلامت سالمندان ، به افزایش روبه رشد سالمندان در کشورمان اشاره نموده ، با بیان این نکته که تا سال 2050 میلادی یا 1430 تعداد سالمندان کشورمان به بیست وپنج درصد جمعیت کشور خواهد رسید ، خواستار توجه تمامی اقشار و آحاد جامعه به این موضوع و اصلاح رفتارها و عادات غذائی گردیدند تا درسنین کهولت ، جامعه سالمند ، بدن های سالمتر و روحیه با نشاط تری داشته باشند و بتوانیم از تجربه و خرد آنان استفاده نمائیم.

ایشان در تشریح معنی سالمند بیان نمودند : سالمندی به دوره ای از زندگی فرد گفته می شود که بواسطه تحلیل قوای جسمی و روحی ،توانائی های فرد کاهش می یابد و آیه شریفه « و من نعمره ننکسه فی الخلق» در قرآن کریم توجه به این معنا می باشد .

از نظر سن عددی نیز در کشورهای مختلف متفاوت می باشد ولیکن در کشور ما سن بالای 65-60 سال، سالمند محسوب می گردد.

آقای دکترسیدمحمد حسین مکی ، مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آران و بیدگل خواستار توجه میانسالان و جوانان به افزایش تحرک و ورزش و اصلاح عادات غذائی در خود گردیدند تا در سنین سالمندی کمتر به بیماریهای شایع دوران سالمندی (که اکثرا بیماریهای مزمن قلبی ، عروقی ، دیابت و... می باشد) مبتلا گردند. 

وی در ادامه خواستار توجه اطرافیان سالمندان به مناسب سازی محیط زندگی پدربزرگها و مادربزرگها از جمله رفع سطح لغزنده حمام ، نرده های راه پله ها و ... گردیدند و تاکید نمودند با اندکی توجه و هزینه های کم و ناچیز ، از مصدومیت و شکستگی های سالمندان میتوان به صورت فعال و به راحتی پیشگیری نمود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواستار توجه تمامی مسئولان شهرستان آران و بیدگل که خدمات شهری را بعهده دارند به مناسب سازی محل های عبور و مرور سالمندان در محیط شهر گردیده ، برگزاری جلسات مشترک بدین منظور را در طول سال جاری وعده دادند. همچنین توجه تمامی مسئولین به افزایش پوشش بیمه های مکمل و کاهش هزینه های درمانی سالمندان را خواستار گردیدند.

در ادامه ایشان با اشاره به دستورات دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم به تکریم سالمندان وتوجه به جامعه دینی و شهر مذهبی آران و بیدگل ، خواهان «تکریم سالمندان» به صورت مضاعف توسط تمامی جوانان و میانسالان شهرستان آران و بیدگل گردیدند.

ایشان در ادامه فرصت را مغتنم دانسته از تلاش و کوشش خانواده بهداشت و درمان شبکه آران وبیدگل که در طول ایام تعطیلات نوروزی به مردم شهرستان و نیز میهمانان نوروزی خدمات صادقانه ارائه نمودند «تقدیروتشکر» نمودند.

در پایان به علت کمبود زمان ایشان اظهار امیدواری نمودند در فرصتی دیگر به بیان موفقیت ها و خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شده توسط کلیه مدیران و پرسنل زحمتکش و سختکوش شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در سال 1390 به شهرستان آران و بیدگل و دیگرشهرهای تحت پوشش شبکه پرداخته و موضوعات را جهت شهروندان تبیین نمایند.



عکسهای مراسم





 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 103701
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم