امروز : 29 تیر 1403
  • 1393/01/31 - 12:16
  • 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZakA

متخصصان فعال در آزمایشگاه های سراسر کشور، از مهم‌ترین ارکان نظام سلامت بشمار می‌آیند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت 30 فروردین ماه، زادروز حکیم سید اسماعیل جرجانی که به عنوان روز آزمایشگاه و آزمایشگاهیان نامگذاری شده است، پیامی صادر کرد.




وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت 30 فروردین ماه، زادروز حکیم سید اسماعیل جرجانی که به عنوان روز آزمایشگاه و آزمایشگاهیان نامگذاری شده است، پیامی صادر کرد.



به گزارش وب دا؛ متن پیام وزیر بهداشت به این شرح است:



 



بسمه تعالی



متخصصان فعال در بیش از 5000 آزمایشگاه سراسر کشور، از مهم‌ترین ارکان نظام سلامت بشمار می‌آیند. عزیزانی که حوزه‌های بهداشت و درمان، به خدمات با ارزش آنها در پیشگیری، تشخیص و پایش بیماری‌ها متکی هستند.



از سوی دیگر، تلاش و سخت‌کوشی این جمع فرهیخته، پذیرش دشواری‌ها و تن دادن به خطرات حرفه‌ای، نظام سلامت را در رسیدن به اهداف عالیه یاری می‌دهد.



اطمینان دارم در سال جاری، نظام آزمایشگاهی کشور اعم از دستگاه‌های ستادی و سیاستگزار، اجرایی و ارائه دهنده خدمت، در مراکز دولتی و خصوصی، با سیاست‌های کلی نظام سلامت، همراه شده و با عزم و مدیریتی جهادی، گام‌های بلندتری در خدمت به ملت شریف ایران برخواهد داشت.



اینجانب روز 30 فروردین ماه، زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی «حکیم سید اسماعیل جرجانی» را که به عنوان روز آزمایشگاه و آزمایشگاهیان نام‌گذاری شده به این عزیزان تبریک می‌گویم و آن را فرصتی برای قدردانی از مدیران، فناوران، کارکنان اداری و خدماتی آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی کشور و کارکنان ستادی و دانشگاهی به‌ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان می‌دانم.



امیدوارم در دوران تصدی دولت تدبیر و امید که نظام سلامت از حمایت همه‌جانبه ریاست محترم جمهوری برخوردار می‌باشد، شاهد پیشرفت رشته‌های علمی مرتبط یا علوم آزمایشگاهی باشیم و آن چنان که شایسته این حوزه است، به سامان امور آن بپردازیم.



دکتر سیدحسن هاشمی



وزیر



منبع: وب دا

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104092
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم