امروز : 27 تیر 1403
  • 1399/06/05 - 08:21
  • 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZmTA

مرحله سوم غربالگری کرونا برای پایش و شناسایی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در آران و بیدگل آغاز شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در کمیته پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، از آغاز مرحله سوم غربالگری کرونا برای پایش و شناسایی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان خبر داد.




سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در کمیته پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، از آغاز مرحله سوم غربالگری کرونا برای پایش و شناسایی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان خبر داد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، کمیته پیشگیری و کنترل کرونا، در سالن شهید زاهدی و با حضور سرپرست شبکه، معاون درمان شبکه، رییس بیمارستان سیدالشهدا و جمعی از مدیران و کارشناسان ستادی برگزارشد.





این گزارش حاکیست: در این جلسه روند افزایش بستری های شهرستان در طی دو هفته اخیر بررسی و بر نظارت بیشتر بر تجمعات تاکید گردید.





 سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، با توجه به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی همچنین بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور خاطر نشان کرد: والدین حساسیت بیشتری نسبت به این ویروس به شدت مسری داشته باشند. ابتلا به این ویروس در طی چند هفته اخیر بیشتر در گروه های سنی زیر ۱۵ سال و ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است و گزارشات حاکی از آنست که همین گروهها بیشتر در دسته های عزاداری شرکت می کنند.





دکتر اعظم باقری همچنین از آغاز مرحله سوم غربالگری در سراسر کشور و همزمان در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و پیگیری تلفنی ازخانواده ها توسط مراقبین سلامت و بهورزها را ابزار اصلی اجرای طرح دانست.





وی افزود: راه اصلی مقابله با انتشار ویروس کرونا شناسایی بیماران، جداسازی آنان و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است و توجه به رعایت فاصله گذاری و ماسک در جلسات عزاداری بیش از پیش راهگشا خواهد بود.





ایشان از مردم شهرستان خواست تا در صورت دریافت تماس از شماره ۴۰۳۰ و از سوی کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی، با آنان همکاری کرده و با پاسخ‌گویی در تکمیل فرم‌ها در این غربالگری همچون مراحل قبل، مشارکت فعال داشته باشند.





                                                                          روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105642
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم