امروز : 29 تیر 1403
  • 1393/08/21 - 07:52
  • 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZwnA

مردم تخلفات دریافتهای غیر متعارف را گزارش دهند

در راستای اجرایی بسته نظارتی اجرای کتاب تعرفه سلامت،مردم تخلفات دریافتهای غیر متعارف را گزارش دهند.




در راستای اجرایی بسته نظارتی اجرای کتاب تعرفه سلامت،مردم تخلفات دریافتهای غیر متعارف را گزارش دهند.



نحوه رسیدگی به تخلفات و شکایات:

1-کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی علاوه بر روش های موجود، می‏توانند از طریق تماس با سامانه تلفنی 1690 یا ثبت شکایت در سایت اینترنتی www.1690.irشکایات خود را اعلام و کد رهگیری دریافت نمایند.



2- شروع رسیدگی به شکایات از طریق دریافت اطلاعات از سامانه تلفنی یا اینترنتی و یا مراجعه شاکی و یا گزارش مراجع ذیصلاح خواهدبود.



3- شکایات مزبور پس از دریافت از سوی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حداکثر ظرف دو روزکاری،ضمن اعلام موضوع به شاکی، جهت تکمیل مستندات وتهیه گزارش نظارتی به کمیته کارشناسی ستاد استانی ارجاع می شود و کمیته کارشناسی حداکثر ظرف 10 روز کاری پرونده را تکمیل و به دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان و کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی ارسال می نماید.



تبصره1: درصورتیکه پزشک مشتکی عنه کارمند (رسمی، پیمانی و قراردادی) دولت باشد، همزمان پرونده به رییس دانشگاه یا رییس سازمان مربوطه در استان ارجاع می گردد.





تبصره 2: در صورتی که شکایت واصله به مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مرتبط با موضوع این شیوه نامه نباشد، مراتب حداکثر طی 2 روز به اطلاع شاکی رسانده خواهد شد.





4- مراجع رسیدگی شامل هیئت های انتظامی سازمان نظام پزشکی، کمیسیون ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی در امور درمانی وبهداشتی، هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت و هیئت های انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها تدابیر لازم را جهت رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های موضوع این دستورالعمل معمول خواهندداشت. و پس از صدور رای علاوه بر طرق قانونی موجود از طریق سامانه هم به شاکی اطلاع رسانی می گردد.





گفتنی است تخلفات شامل موارد ذیل می باشد:

1- هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت مصوب هیئت محترم وزیران به هر طریقی از جمله قید خدمات ارائه نشده در صورت حساب بیمار

2- دریافت هرگونه وجه بدون ارائه رسید رسمی

3- هرگونه دریافتی خارج از بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود بابت ارائه خدمات در این موسسات

4- عقدهرگونه قرارداد یا پرداخت بالاتر از تعرفه های مصوب هیئت محترم وزیران توسط سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی و سایر نهادهای حمایتی و سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی خریدار خدمات سلامت .

5- هرگونه تبانی مالی بین موسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت به ضررگیرندگان خدمات





  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104227
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم