امروز : 29 تیر 1403
  • 1391/12/27 - 10:49
  • 10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zkgz

میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار مبارک باد

آسمان را بنگر که بر زمین ستاره می ریزد. زمین را بنگر که لباس خوش عطر یاس بر تن می کند. چشم عالم بر این شاهکار خلقت خیره مانده است. میلاد دختر مهربانی و صلابت، دختر عفّت و استقامت، زینب کبری(س)فرخنده باد .



 روز ولادت شیر زن واقعه کربلا که توانست با پیام‌رسانی، شایستگی زنان را در تاریخ به منصه‌ ظهور رسانده و ضامنبقای اسلام باشد و از بازماندگان حادثه‌ تلخ عاشورا مراقبت و پرستاری کند، روز پرستار نامیده شده‌ است.



پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه اند.پرستاری حرفه‌ای پویا و حمایت‌گراست که ریشه آن مراقبت از بیمارمی‌باشد.



در فرهنگ اسلامی و تعابیر قرآنی،هنگامی که یک پرستار برای یاری انسانی نیازمند تلاش می‌کند ،جان مجروح یا بیمار ناتوانی را نجات می‌دهد ،نیازهایش را برآورده می سازدو برای بهبودی وی فعالیت می‌کند، ‌مثل آن است که او را از مرگ رهایی بخشیده و به یقین او را زنده کرده است وهر که فردی را زنده کند و به جامعه پر تلاش انسان‌ها باز گرداند، مثل آن است که خدمتی شایان به همه مردمان کرده و با این کار، موجبات خرسندی خداوند را فراهم می سازد.



قرآن کریم در آیه 32 سوره مائده در این باره می‌فرماید: "و هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، ‌چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.پیامبر گرامی نیز در این زمینه می‌فرماید: هر کس برای برآوردن نیاز بیماری بکوشد چه آن را برآورده سازد و چه نسازد، از گناهانش پاک می‌شود مانند روزی که از مادر زاده شده است.



پرستاری از مجروحان و کمک به ناتوانان، در فطرت و نهاد هر انسانی وجود داشته وسیره رهبران الهی نیز همواره بر این بوده است. یکی از کارهای نیک که رهبران الهی نیز بدان همت می‌گماردند ،" پرستاری" از بیماران است.



بزرگ بانوی پرستار اسلام حضرت زینب کبرا علیهااسلام است که در زمان‌های مختلف از پنج امام پرستاری نمود.



حضرت زینب علیهااسلام در سال پنجم هجری از مادری چون فاطمه زهرا علیهااسلام متولد شد و در دامان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام پرورش یافت. یکی از سیره‌های عملی زندگی این بانوی الهی، پرستاری و دستگیری از حال بیماران و درماندگان بود. اتفاقات سختی که در طول حیات سراسر مرارت بار ایشان رخ داد؛ همچون بیماری مادر بزرگوارشان، ضربت خوردن پدر، مسمومیت برادر و بالاخره حادثه بزرگ کربلا، زینب را به عنوان الگوی پرستاران معرفی کرد.



پرستار بزرگ صحرای کربلا، در آن روز سخت، وظایف سنگینی به عهده داشت: تقویت روحیه مجروحان و خانواده شهدا، رسیدگی به بازماندگان و کمک به اطفال. هم چنین ایشان به مراقبت از حضرت سجاد علیه السلام نیز که در بیماری شدید به سر می‌برد، مشغول بود



روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها، پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.



                                                                                            روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل



 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 103874
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم