امروز : 29 تیر 1403
  • 1394/02/17 - 12:49
  • 8
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z5qA

همایش بزرگداشت هفته سلامت برگزار گردید.

اولین همایش هفته سلامت با حضور مسئولین شهرستان و سرپرست و مدیران و پرسنل حوزه های بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان برگزار گردید.



اولین همایش هفته سلامت  با حضور مسئولین شهرستان و سرپرست و مدیران و پرسنل حوزه های بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان  برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل معاون فرماندار آران و بیدگل در این همایش گفت همه مردم و مسئولان باید متولیان بخش سلامت را یاری کنند.



علی محمد یوسفیان گفت : تا پایان فروردین ماه امسال چهار هزار و 289 نفر در سطح شهرستان آران و بیدگل از خدمات بیمه رایگان سلامت برخوردار شده اند که مبلغی در حدود 12 میلیارد و 250 میلیون ریال در این خصوص هزینه شده است.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این همایش با اشاره به شعار امسال هفته سلامت ایمنی غذا از مزرعه تا سفره مطالبی را در این زمینه بیان کرد.



دکتر علیرضا مروجی گفت: در ادامه از مسئولین شبکه بهداشت و درمان برای برگزاری این همایش و همچنینی مسئوین نهاد ها و ادارات و مدعوین قدردانی نمود.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل نیز در ابتدای این همایش ضمن قدردانی از مدعوین از همکاری نهادها سازمانها و ادرات شهرستان هدف از برگزاری این همایش را همکاری و همدلی بیشتر مسئولین و همچنین اعتماد سازی در بین مردم بیان کرد.



دکتر مسعود دهقانی در ادامه ضمن اشاره به شعار امسال هفته سلامت گفت : در سال 93 به همت کارشناسان حوزه بهداشت حدود 8 تن مواد غذایی فاسد را معدوم کرده و درحدود 100 مورد ارجاع تخلف به مراجع قضایی داشته ایم و  13مورد تعطیلی عرضه موادغذایی باتلاش واحد بهداشت محیط شبکه درسطح شهرستان انجام شده است.



دکتر دهقانی  افزود: ارتقای سلامت جامعه امری بسیارضروری است و این یعنی اینکه مردم بدانند چگونه سلامتشان راحفظ کنند و براساس رعایت شیوه های زندگی سالم ، زندگی کنند و قدرت تصمیم گیری برای حفظ وارتقای سلامت درخانه ، جامعه و کشور را داشته باشند.



دکتر مسعود دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم باید به خدمتگزاران خود در بخش سلامت اعتماد کنند و این اعتماد سازی وظیفه رسانه ها و همچنین متولیان بهداشت می باشد.



معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل که ازدیگر سخنرانان این همایش بود به استراتژی های عمده برای دستیابی به اهداف سلامت درسایه همدلی وهمزبانی اشاره کرد و افزودحمایت دولت ازنظام سلامت و ورود قوای سه گانه و کمک به نظام سلامت ، انسجام درونی وزارت بهداشت ونظام سلامت ، ارتباط بین مردم ونظام سلامت و همچنین جلب اعتمادمردم ازسوی جامعه پزشکی از اولویت های مهم این استراتژی می باشد.



دکتراعظم باقری ادامه داد: وزارت بهداشت تنها تولیت 25 درصدنظام سلامت راعهده داراست وارگان‌هایی مانند نیروی انتظامی، آتش نشانی، آموزش و پرورش ، وزارت علوم ، جهاد کشاورزی و دیگر ارگانها وسازمان‌ها نیزدراین امردخیل هستند که باید با وزارت بهداشت درتحقق سلامت مردم همصدا و همدل شوند.

.

ریس مرکز بهداشت شهرستان تقویت اخلاق منبعث ازقرآن درحیطه عرصه خدمات سلامت وتلاش برای جلب اعتماد مردم به خدمتگزاران نظام سلامت، پزشکان و پرستاران را امری بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: ارتباط بین مردم و نظام سلامت دارای دوبعد بسیارمهم است که یکی از آنها فعالیت رسانه ها درمعرفی خدمات سلامت به مردم وفراخوانی مردم برای کمک به نظام سلامت و دیگری واگذاری تولیت نظام سلامت به مردم با ورود خود ایشان می باشد.



در پایان ضمن پاسخ گویی به سوالات مطرح شده از سوی مدعوین توسط سرپرست شبکه بهداشت و درمان به منتخبین برگزیده به رسم یادبود لوح تقدیر و تندیس سلامت اهدا گردید.



شایان ذکر است همایش هفته سلامت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، معاون فرماندار آران و بیدگل، سرپرست شبکه بهداشت و درمان، رؤسای شوراهای اسلامی شهر و و روستا، منتخبین حوزه سلامت و جمعی ازمسئولان شهرستان آران و بیدگل و همچنین جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل در سالن شهید عربیان برگزار شد.





                                                                                                       روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل





     همایش هفته سلامت 94       همایش هفته سلامت 94    همایش هفته سلامت 94



     همایش هفته سلامت 94      همایش هفته سلامت 94     همایش هفته سلامت 94                       



    همایش هفته سلامت 94       همایش هفته سلامت 94      همایش هفته سلامت 94

 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104372
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم