امروز : 25 مهر 1403
  • 1403/07/20 - 13:08
  • 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZejT
به مناسبت روز جهانی قلب:

همایش ورزشی و آموزشی ویژه بانوان دیابتی شهرستان برگزار شد.

به همت واحد پیشگیری و مراقبت از بیماری های غیرواگیر شبکه و با همکاری انجمن دیابت شهرستان، همایش ورزشی و آموزشی ویژه بانوان دیابتی در محل پارک مهربانو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، در این همایش؛ دکتر فرشته سعدآبادی متخصص طب اورژانس، با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری های قلبی در افراد دیابتی، گفت: قند خون اضافی، به رگ‌های خونی آسیب می‌زند. همچنین سطح بالای قند خون، تمامی اعصاب بدن، از جمله اعصاب کنترل‌کننده قلب و عروق خونی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وی اذعان داشت: برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری قلبی، لازم است دیابت یا سطح قند خون، مدیریت شود.

ایشان با اشاره به این که اصلی‌ترین اقدام برای کنترل دیابت و بیماری‌های قلبی، شناسایی و کنترل عوامل خطرساز می باشد، افزود: برخی فاکتورهای خطر، مانند «فشار خون بالا»، «قند خون بالا» و «افزایش سطح کلسترول بدن»، باید کاملاً کنترل و مدیریت گردند. بهترین راه برای این کار، اصلاح سبک زندگی و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک است.

دکتر سعدآبادی تصریح کرد: برای کنترل دیابت و بیماری‌های قلبی، رژیم غذایی باید سطح قند خون بیمار را پایین بیاورد. فرد باید خوراکی مفید برای قلب مصرف کند و میزان مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه را، افزایش دهد. همچنین، مصرف حبوبات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی، برای بهبود سلامت قلب مفید است.

وی همچنین تاکید کرد: این افراد باید از لبنیات کم‌چرب استفاده کنند. در نهایت، غذاهای فرآوری شده، قندها و شیرین‌کننده‌های مصنوعی و چربی‌ها، باید از رژیم غذایی بیماران حذف گردند، تا کنترل دیابت در بیماریهای قلبی راحت‌تر انجام گیرد.

در پایان همایش، فاطمه هدایی کارشناس علوم ورزشی؛ گفت: یکی از بهترین اقداماتی که می‌تواند، برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی مفید باشد؛ ورزش کردن اصولی است.

ایشان توصیه کرد: حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی، با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید در هفته، برای حفظ سلامت قلب مفید است. این کار، باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی و بیماری قلبی می‌شود.

  • گروه خبری : بیماری های غیر واگیر,اخبار شبکه,اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 134591
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید