امروز : 29 تیر 1403
  • 1392/06/02 - 08:59
  • 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zxhz

پیام تبریک سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل به مناسبت بزرگداشت روز پزشک

سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک بر تمامی طبیبان فرزانه و جامعه پزشکی تلاشگر ایران اسلامی خجسته باد.



دکتر سید محمد حسین مکی به مناسبت سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک پیامی به شرح ذیل صادر کرد:



در پیشینه تاریخی و باور اجتماعی مردم سرزمین کهن ایران اسلامی ، همواره طبابت و طبیب از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است . در فرهنگ متعالی اسلام علم الابدان در کنار علم الادیان منزلت و اعتباری ویژه دارد و کلمه طبیب ، خود از اسماء حسنای الهی است . پزشک و خدمات پزشکی که حافظ سلامت و پاسدار حیات انسان ها است از تقدسی ستودنی برخوردار است و پیشگامان این عرصه در فرهنگ ما ، همواره با تاکید بر این قداست ، پزشکی را میدان فضیلت ، خدمت ، از خود گذشتگی و آراستگی به عالی ترین صفات اخلاقی می شناختند و این اندیشه را در نگارش آثار و تربیت نیروی انسانی مورد توجه قرار می دادند .



بدینوسیله ضمن تبریک این روز به پزشکان محترم برای همه آنان آرزوی موفقیت و سلامتی داشته و برای همه این عزیزان توفیق خدمت به نیازمندان و مراجعین را آرزومندم.



                                                                                                   دکتر سید محمد حسین مکی



                                                                                        سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 103943
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم