امروز : 29 تیر 1403
  • 1394/06/18 - 12:02
  • 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZBrA

کارگاه آموزشی سل برگزار شد.

مرحله اول کارگاه آموزشی سل تحت عنوان "آشنایی با داروهای جدید سل " در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل برگزار گردید



مرحله اول کارگاه آموزشی سل تحت عنوان "آشنایی با داروهای جدید سل " در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل دکتر مسعود غفاری ، کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر شبکه، در خصوص اهمیت نظام مراقبت بیماری سل مطالبی را بیان کرد.



در ادامه آقای دکتر هدایتی ، کارشناس سل و ایدز دانشگاه ، در خصوص تشخیص و درمان بیماری آموزشهای لازم را ارائه نمود.



بنابر این گزارش در این کارگاه شرکت کنندگان با نحوه عملی انجام تست PPD و تفسیر آن نیز آشنا شدند که آموزش آن توسط سرکار خانم زمانی ، کارشناس سل مرکز بهداشتی درمانی مسلم ابن عقیل کاشان، ارائه شد.



در این راستا مسئول آموزش سلامت شبکه نیز ، در خصوص استفاده بهینه ازتوان بالقوه رابطین در راستای بیماریابی سل و همچنین تکمیل فرمهای مربوطه توسط پرسنل مطالبی را عنوان کرد.



این گزارش حاکیست دکتر اعظم باقری معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان در خصوص اهمیت بیماریابی و درمان بیماران مسلول در کنترل بیماری با تاکید بر پیشبرد برنامه ها با سیستم DOTS توضیحاتی را ارائه نمود.



ایشان با توجه به پایین بودن میزان نمونه گیری سل مراکز نسبت به حد انتظار برنامه ، برگزاری برنامه های آموزشی ضمن خدمت در راستای حساس سازی و افزایش دانش پرسنل محیطی را مفید ارزیابی کرد.



گفتنی است این کارگاه که دو روز و به همت واحد بیماریهای واگیر شبکه برگزار شد بیش از حدود 40 نفر ازکارشناسان واحد مبارزه با بیماریها ، بهورزان و کارشناسان بهداشت خانواده در دو گروه هدف در تاریخ های 15 و 16 شهریور ماه حضور داشتند.



لازم به ذکر است مرحله دوم کارگاه سل جهت پزشکان برگزار و تاریخ برگزاری ان متعاقباً اعلام خواهد شد.





                                                                                  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل





               کارگاه سل          کارگاه سل

 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104459
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم