امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/08/14 - 12:31
  • 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZMBA

کلاس آموزش احیاء کودک

کلاس آموزشی احیاء کودک در پایگاه جامع سلامت ابوزیدآباد برگزار گردید.




کلاس آموزشی احیاء کودک در پایگاه جامع سلامت ابوزیدآباد برگزار گردید.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، به نقل از مامای مرکز سلامت جامع ابوزیدآباد این کلاس آموزشی برای مادران دارای نوزاد و کودک زیر پنج سال برگزار گردید.



کارشناس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان آران و بیدگل در این کلاس آموزشی گفت: CPR به معنی احیای قلبی- ریوی، روشی نجات بخش و اورژانسی برای کسانی است که بر اثر حوادثی مانند غرق شدن، خفگی، تنگی نفس و یا جراحات دیگر، تنفس و ضربان آن ها متوقف شده است.



وی در ادامه گفت: متوقف شدن جریان خون در عرض چند دقیقه می تواند باعث مرگ یا آسیب های دائمی مغزی در کودک شود؛ به همین دلیل، انجام CPR برای کودک تا زمانی که او به حالت طبیعی بازگردد و یا اورژانس به محل حادثه برسد، بسیار حائز اهمیت است.



مصطفی قربانی افزود: CPR می تواند شخصی را از مرگ نجات دهد ولی باید توسط شخصی که دوره های آموزشی آن را به طور کامل گذرانده است، انجام گیرد. در جدیدترین روش ها، ماساژ قفسه ی سینه همراه با باز کردن راه تنفسی و دادن تنفس مصنوعی به شخص صورت می گیرد که منجر به بازگشت طولانی مدت شخص به حالت طبیعی می شود.



قربانی اظهار کرد: همه ی والدین و پرستاران کودک باید طریقه ی CPR نوزادان و کودکان را آموزش دیده باشند. زمان نیز در مواجهه با کودکی که هوشیار نیست و نفس نمی کشد، بسیار حائز اهمیت است. توقف تنفس تنها به مدت ۴ دقیقه، کودک را از نظر بروز آسیب های مغزی دائمی تهدید می کند و هم چنین تنها ۴ تا ۶ دقیقه بعد از آن احتمال مرگ کودک وجود دارد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: علت های بسیاری باعث توقف تنفس و ضربان قلب در کودکان می شوند؛ از جمله از حوادثی که کودک در صورت وقوع آن ها به CPR نیاز دارد، شامل تنگی نفس --غرق شدن ، شوک الکتریکی، خونریزی بیش از حد، ترومای سر یا آسیب جدی ، بیماری ریوی ، مسمومیت و خفگی می باشد.



وی در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: اگر کودک علائمی مانند توقف تنفس، نداشتن نبض، عدم هوشیاری داشته باشد، نیازمند انجام CPR است.





در ادامه مامای مرکز سلامت جامع ابوزیدآباد در سخنانی در زمینه آندومتریوز در جهت ارتقای سلامت مادران سخنانی را بیان کرد.

                                                                                 



                                                                              روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     کلاس احیا کودک          کلاس احیا کودک

 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105210
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم