امروز : 29 تیر 1403
  • 1394/04/10 - 13:41
  • 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZHqA

کمیته اضطراری آمادگی جهت بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری CCHF برگزار شد

کمیته اضطراری آمادگی جهت بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری CCHF درمورخه 94/4/10 در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.



 کمیته اضطراری آمادگی جهت بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری CCHF درمورخه 94/4/10 در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در پی اعلام مواردی از بروز بیماری آنفولانزای پرندگان و بیماری CCHF در برخی از مناطق کشور جلسه ای در محل شبکه بهداشت شهرستان با حضورنماینده فرمانداری شهرستان و سازمانها و نهاد های مرتبط تشکیل شد.



بنابر این گزارش در ابتدا سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل به حساسیت موضوع اشاره و در این زمینه مطالبی را بیان کرد.



در ادامه مهندس محمود نعمتیان کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص این دو بیماری مطالبی را ارائه کرد و افزود: با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت پیشگیری از خسارات انسانی واقتصادی ناشی از این بیماریها، به نقش سازمانهای ذیربط شامل اداره دامپزشکی ، محیط زیست ، منابع طبیعی، شهرداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و بخشهای درمانی اشاره کردند.



وی رعایت اصول اولیه بهداشتی یعنی شستشوی دستها را که ساده ترین راه پیشگیری ازانتقال بیماری است را امری ضروری دانست و آموزش جامعه اعم از تولید کنندگان موادغذایی گوشتی نظیر مرغداران و دامداران و نیز مصرف کنندگان را موثرترین راه کنترل بیماری در موارد بروز و شیوع بیماری برشمرد.





                                                                                                 روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل





               کمیته آنفولانزای پرندگان                 کمیته آنفولانزای پرندگان



               کمیته آنفولانزای پرندگان                 کمیته آنفولانزای پرندگان

 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم