امروز : 28 تیر 1403
  • 1395/07/07 - 09:52
  • 4
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZcwA

"کنترل دخانیات....اقدام در برابر همه گیری جهانی آن"

عملکرد واحد بهداشت محیط در ارتباط با شعار روز جهانی بهداشت محیط (کنترل دخانیات....اقدام در برابر همه گیری جهانی آن)




 



عملکرد واحد بهداشت محیط در ارتباط با  شعار روز جهانی بهداشت محیط (کنترل دخانیات....اقدام در برابر همه گیری جهانی آن)



با عنایت به اعلام شعار روز جهانی بهداشت محیط مبنی بر "کنترل دخانیات....اقدام در برابر همه گیری جهانی آن" ،دکتر صادق نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار در هشتمین جشنواره علمی و اجرائی بهداشت محیط ایران ضمن اینکه مهم ترین معضل در کنترل دخانیات را استفاده قلیان و تنباکوهای معطر دانست افزود: آزمایشها نشان داده که در تنباکوهای معطر و معسل موادی مانند: بنزن، حلال های آروماتیک، مواد روانگردان و فلزات سنگین نظیر سرب و کادمیوم وجود دارد که نقش مهمی در بروز سرطانهای مختلف دارد و باید جامعه را نسبت به این موضوع هوشیار نمود.



در همین راستا با توجه به ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی وسفره خانه ها و متعاقب نظارت های مستمر در طول 6 ماهه ابتدای سال جاری با 10 مرکز عرضه قلیان برخورد قانونی بعمل آمد .



همچنین کشف و معدوم نمودن 400 عدد قلیان ، پلمپ 3 مرکز و ارسال پرونده7 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی از اقدامات دیگر کارشناسان بهداشت محیط شهرستان آران و بیدگل بوده است.



لازم به ذکر است مرکز مشاوره ترک دخانیات (بطور رایگان) در مرکز سلامت جامعه ولیعصر واقع در خیابان محمد هلال دایر است وآماده ارائه خدمات مرتبط به همشهریان عزیز می باشد.



شماره تماس : 09902434328 - 54722025

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104721
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم