امروز : 26 تیر 1403
  • 1401/05/24 - 13:51
  • 63
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZVXA

آیین غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا در روستای یزدل

به همت شبکه بهداشت و درمان، آیین غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا همراه با برگزاری زیارت عاشورا در روستای یزدل شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.




به همت شبکه بهداشت و درمان، آیین غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا همراه با برگزاری زیارت عاشورا در روستای یزدل شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، این مراسم با حضور دکتر باقری مدیر شبکه، سلمانی رئیس بنیاد شهید، سرهنگ کارگر جانشین ناحیه مقاومت بسیج، بخشدار، دهیار و اعضا شورای بخش مرکزی ، جمعی از کارکنان شبکه بهداشت ودرمان و مردم شهید پرور منطقه برگزار شد.



بنا بر این گزارش، در این برنامه، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهید اصغر پرواره به همراه قرائت زیارت عاشورا انجام شد.



زندگینامه شهید پرواره



نام و نام خانوادگی: اصغر پرواره

نام پدر: محمدحسن

نوع عضویت: بسیجی

تاریخ تولد: 1346/02/20

تاریخ شهادت: 1370/04/02

محل شهادت: بیمارستان تهران

محل خاکسپاری: روستای یزدل



اصغر در تاریخ 1364/01/20 در یک خانواده مذهبی و کم‌ در­­آمد در شهر راوند کاشان دیده به جهان گشود. پدرش اهل لرستان و به شغل نانوایی مشغول بود. وی برای تأمین زندگی به شهر­های مختلف سفر می­ کرد تا این­که در راوند مشغول به نانوایی شد، پس از چندی به آران و بیدگل مهاجرت نمودند و اصغر راهی دبستان کاشانچی (ابریشم‌چی) فعلی ­شد. کلاس پنجم ابتدایی بود که انقلاب شروع شد. وی  با سن کم، از شجاعت و جسارت بسیار بالایی برخوردار بود. همراه دیگر دانش آموزان در راهپیمایی­های شهرستان، حضوری فعّال داشت، حتّی در یکی از راهپیمائی­ها، مأموران ایشان را دستگیر نمودند و مورد ضرب و شتم قرار داده بودند. پدر وی پس از 5 سال، برای تأمین مخارج زندگی همراه با خانواده به روستای شهیدپرور یزدل مهاجرت نمود اکنون نیز در آن­جا ساکن می­ باشند. ایشان در سن 16 سالگی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ازدواج نمود.



 وی از آن­جایی که در حال و هوای جنگ به سر می‌برد با اصرار زیاد، پدر و مادر و همسر خود را راضی نمود تا عازم جبهه شود، در عملیّات رمضان در سال 1360 شرکت نمود، پس از آن در عملیّات محرّم و سپس در منطقة محروم کردستان حاضر شد تا این­که خبر تولّد اوّلین فرزندش به نام اکرم را به ایشان دادند. برای دیدن فرزند خود به مرخّصی آمد و پس از دو سال فرزند دیگرش به نام بهنام و سومین فرزندش نرگس به دنیا آمد.



ایشان در عملیّات حلبچه دچار مصدومیّت شیمیایی و در نهایت به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل شد. پس از آن، ضایعات شیمیایی او را چندین مرتبه به بیمارستان­های مختلف کشاند و حتّی مجبور به قطع قسمتی از روده گردید. سرانجام پس از به دنیا آمدن فرزند چهارمش به نام مهدی در تاریخ 1370/04/4 همزمان با عید قربان در بیمارستان امام خمینی(ره) به شهادت رسید و در گلزار شهدای روستای یزدل به خاک سپرده شد.



روحش شاد و راهش پر رهرو باد



                                                                             روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105902
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم