امروز : 27 تیر 1403
  • 1398/02/21 - 08:00
  • 44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJjA

اولین زایمان طبیعی بدون درد در بلوک زایمان بیمارستان شهید رجایی

اولین زایمان طبیعی بدون درد در بلوک زایمان بیمارستان شهید رجایی شهرستان آران و بیدگل انجام شد.




اولین زایمان طبیعی بدون درد در بلوک زایمان بیمارستان شهید رجایی شهرستان آران و بیدگل انجام شد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، سرپرست شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه اولین زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: در دنیای پیشرفته امروز دیگر زایمان سزارین یک مزیت نیست اما متاسفانه این موضوع یکی از بزرگترین چالشهای ما در سالهای اخیر بوده است.





دکتر اعظم باقری افزود: شاید ترس از درد زایمان عمده ترین دلیل انتخاب این جراحی باشد لذا با توجه به اهمیت و مزیت های بی شمار زایمان طبیعی ؛واحد بدون درد در این بیمارستان راه اندازی شد و بحمدالله اولین زایمان بدون درد در بلوک زایمان شهید رجایی شهرستان با مو فقیت انجام شد.





 دکتر باقری ادامه داد: در این عمل، مادر باردار بدون نیاز به جراحی و با استفاده از داروهای بی حسی، فرزند پسر خود را در نهمین ماه بارداری با سلامتی از طریق زایمان طبیعی بدون درد به دنیا آورد در حالیکه مادر بطور کامل هوشیار بود.





سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان اینکه این دومین زایمان مادر بوده است، عمل زایمان را بسیار رضایت بخش دانست و گفت: هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد خوب گزارش شده است.





دکتر باقری تصریح کرد: از مزایای دیگر استفاده از روش زایمان بی درد می توان به امکان استفاده از آن در مادران باردار دارای فشارخون بالا، امکان تجربه احساس تولد نوزاد توسط مادر و ارتقای سلامت مادر و نوزاد بخاطر انجام یک زایمان به روش طبیعی، اشاره کرد.





سرپرست شبکه بهداشت و درمان در پایان اظهار امیدواری کرد: آرزومند زمانی هستم که زایمان سزارین دیگر بخشی از فرهنگ سلامت در بین مادران ما نباشد.





                                                                                       روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105378
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم