امروز : 26 تیر 1403
  • 1403/02/29 - 08:53
  • 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZDbR
به مناسبت روز جهانی فشار خون:

ایستگاه سلامت در مصلای نماز جمعه شهر ابوزیدآباد برپا شد.

همزمان با روز جهانی فشارخون و با هدف اطلاع‌رسانی و غربالگری بیماری فشارخون بالا، میز خدمت ارزیابی و اطلاع رسانی در محل برگزاری نماز جمعه ابوزیدآباد برپا شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، این ایستگاه به مناسبت روز جهانی فشار خون ( 28 اردیبهشت 1403 ) با شعار " با اندازه گیری فشار خون و کنترل آن؛ عمری طولانی و با کیفیت داشته باشیم" در مراسم نماز جمعه شهر ابوزیدآباد و با هدف آموزش به مردم و همچنین در جهت ارائه خدمت به آنها برگزار شد.

همچنین در این مراسم، دکتر عباس کاووسیان، متخصص اطفال و  عضو شورای شهر ابوزیدآباد در خطبه های قبل از نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت.

 عضو شورای شهر ابوزیدآباد با اشاره به شعار روز جهانی فشار خون، افزود: بیماری فشار خون بالا، اصلی ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماریهای قلبی، بیماریهای مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است.

وی تصریح کرد: نکته مهم برای پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون بالا، بحث بدون علامت بودن این بیمارى و عدم اطلاع افراد مبتلا به فشارخون از بیمارى خود و نیز عدم درمان صحیح و کنترل بیماری است. به همین دلیل فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود.

ایشان ضمن اشاره به علل ایجاد فشار خون بالا، گفت: استرس، چاقی، کم تحرکی، سوابق فامیلی، مصرف دخانیات، بیماری های کلیوی و هورمونی، تغذیه نامناسب (دریافت زیاد چربی اشباع و نمک از طریق رژیم غذایی) و سالمندی از عوامل ایجاد اختلال در فشار خون افراد هستند.

وی بر اهمیت اطلاع افراد از میزان فشارخون خود و تشویق برای اقدام های پیشگیری کننده برای بهبود سلامتی شان تاکید کرد و افزود: هیچ درمانی برای فشار خون بالا وجود ندارد، اما افراد می‌توانند از آن پیشگیری و بیماری خود را مدیریت کنند.

دکتر کاووسیان اذعان داشت: پایین نگهداشتن وزن بدن در بزرگسالی، انجام فعالیت بدنی منظم هوازی مانند پیاده‌روی، کاهش مصرف سدیم در رژیم غذایی مصرف میوه و سبزیجات و خودداری از مصرف الکل از راههای پیشگیری اولیه فشار خون بالا می باشند.

ایشان تاکید کرد: بیماران فشار خون شناخته شده بصورت ماهانه و افرادی که بیماری فشار خون شناخته شده ندارند، سالی یکبار جهت اندازه گیری فشار خون به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت به محل سکونت خود مراجعه نمایند.

  • گروه خبری : بیماری های غیر واگیر,اخبار شبکه,اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 129598

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید