امروز : 27 تیر 1403
  • 1400/02/19 - 09:53
  • 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZPVA

با پیگیری و تلاش کارشناسان مرکز بیماریها، بیمار مسلول از نقطه مرزی کشور بازگردانده شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل گفت: با پیگیری و تلاش کارشناسان مرکز بیماریها، بیمار مسلولی که قبل از اتمام دوره درمانش، با قصد جابه جایی محل سکونت از دسترس خارج شده بود.به منطقه بازگردانده و دوره درمانی وی از سر گرفته شد.




رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل گفت: با پیگیری و تلاش کارشناسان مرکز بیماریها، بیمار مسلولی که قبل از اتمام دوره درمانش، با قصد جابه جایی محل سکونت از دسترس خارج شده بود، به منطقه بازگردانده و دوره درمانی وی از سر گرفته شد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، دکتر محسن قمصری تصریح کرد: بیمار مسلولی که در حاشیه یکی از شهرهای منطقه آران وبیدگل سکونت داشت قبل از اتمام دوره درمانش، با قصد جابه جایی محل سکونت از دسترس خارج شده بود که با تلاش بی وقفه کارشناسان واحد مدیریت بیماریهای واگیر شبکه، به منطقه بازگردانده و دوره درمانی وی از سر گرفته شد.





معاون بهداشتی شبکه ضمن تقدیر از کارشناسان واحد بیماریهای شبکه اظهار داشت: این بیمار که از اتباع و همسر وی نیز مشکوک به سل می باشد توسط تیم های مراقبتی و نظارتی ما کاملاً تحت کنترل قرار گرفته است.





وی افزود: بیماری سل درمان‌پذیر است؛ به شرط آنکه بیمار به طور کامل دوره درمانی خود را دریافت کند. طول دوره درمانی سل طولانی و حداقل شش ماه است و بیمار مبتلا به سل در مدت کوتاهی (مثلا 2 تا 4 هفته) پس از شروع مصرف دارو بهبود چشمگیری را در وضعیت علائم بالینی خود مشاهده می‌کند و لذا ممکن است عمدا یا سهوا مصرف دارو را جدی نگرفته یا متوقف کند؛ این در حالی است که درمان بیماری سل حداقل شش ماه زمان لازم دارد و در طول این مدت بیمار ملزم به مصرف دارو است.





قابل ذکر است هر فردی که دچار سرفه مزمن و پایدار شده باشد بایستی از نظر احتمال ابتلا به بیماری سل بررسی شود. در حال حاضر مراکز جامع سلامت شهرستان اقدامات تشخیصی و درمانی را به صورت رایگان برای بیماران مبتلا به سل انجام می‌دهند.



 



                                                                          روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105782
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم