امروز : 28 تیر 1403
  • 1397/04/02 - 11:58
  • 22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZBzA

برگزاری اولین مجمع سلامت شهرستان آران و بیدگل

اولین مجمع سلامت شهرستان آران و بیدگل با حضور رئیس دانشگاه و معاونین، فرماندار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دادستان و روسای ادارات، نهادها و سازمانهای مردم نهاد و جمعی از خیرین در سالن شهید استادی شبکه در تاریخ 31/3/1397 برگزار گردید



اولین مجمع سلامت شهرستان آران و بیدگل با حضور رئیس دانشگاه و معاونین، فرماندار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دادستان و روسای ادارات، نهادها و سازمانهای مردم نهاد و جمعی از خیرین در سالن شهید استادی شبکه در تاریخ 31/3/1397 برگزار گردید.



رئیس دانشگاه در این نشست، با اشاره به ابعاد سلامت به جنبه های معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی اظهار داشت: امروزه حوزه سلامت در بهترین نقش خود می تواند 25 درصد سلامت جامعه را تامین کند و برای تامین و ارائه خدمات با کیفیت نیازمند مشارکت تمام ارگان ها و سازمان های مرتبط در این راستا است.



دکتر ابراهیم کوچکی، یکی از دغدغه های سلامت را افزایش تصادفات در جامعه دانست و گفت: سالانه 2000 مرگ ناشی از تصادفات درمنطقه داریم که این معضلی جدی در بین خانواده ها می باشد و اگرچه وزارت بهداشت متولی سلامت است و رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان را برعهده دارد اما عواملی مانند وسیله نقلیه، جاده، قوانین و مقررات، فرد و ... نیز در آن نقش دارند و توجه به مدیریت و کنترل همه عوامل مذکور قبل از وقوع حوادث ضروری است.



رئیس دانشگاه، در ادامه، به دیگر مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد ،سرطان ،بیماریهای غیر واگیر، آلودگیهای محیطی اشاره کرد و آموزش، اطلاع رسانی و راهنمایی را در این راستا موثر عنوان کرد.



دکتر کوچکی، با بیان اینکه اجتماعی شدن، در ارتقای سلامت با اهمیت است، تصریح کرد: مشارکت دستگاه های دولتی، فرهنگ ساز، بین بخشی و مردم نهاد از اصلی ترین ارکان تحقق این مهم هستند.



وی یادآور شد: دولت به دلیل محدودیت در تامین منابع به تنهایی نمی تواند برای تقویت اقدامات در حوزه سلامت کاری انجام دهد و نیازمند مشارکت افراد، سازمان های مردم نهاد و خیرین در این حوزه می باشد.



ابو الفضل معینی نژاد فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن قدر دانی از ریاست دانشگاه و همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل نیز در این جلسه به آسیبهای اجتماعی در شهرستان و منطقه اشاره کرد و افزود: آموزشهای لازم میتواند آسیبها را در جامعه کاهش دهد و موضوع خود مراقبتی و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی را با اهمیت برشمرد.



وی، در ادامه به سالم پیر شدن اشاره کرد و افزود: سلامت خانواده و افراد در زمینه رعایت مسائل بهداشتی و خود مراقبتی می تواند از علل کاهش آسیبهای اجتماعی و همچنین داشتن جامعه ای سالم و ایده ال باشد و باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد و آموزش های لازم را به مردم بخصوص نسل جوان ارائه داد.



معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این نشست، سلامت اجتماعی را چگونگی ارتباط شخص با دیگران، واکنش و برخورد افراد و نحوه تعامل با ساختارها و هنجارهای جامعه عنوان کرد.



دکتر سید علیرضا مروجی اظهار داشت: در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی در سازمان ها به عنوان یکی از اقدامات اجتماعی موثر بر سلامت مطرح است.



وی در پایان، مجمع سلامت را ترکیبی از مردم و مسئولین اجرایی و قانون گذاری برشمرد و تصریح کرد: این مجمع فرصتی برای مشارکت کلیه اقشار جامعه در جهت ارتقاء سلامت است.



در پایان از 3 سازمان مردم نهاد برتر فعال درحوزه سلامت در شهرستان آران و بیدگل تقدیر شد و همچنین در این مراسم میثاق نامه اولین نشست مجمع سلامت شهرستان آران و بیدگل امضاء شد.



                                                                                                 روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل





     مجمع سلامت          مجمع سلامت



     مجمع سلامت          مجمع سلامت



     مجمع سلامت          مجمع سلامت



     مجمع سلامت          مجمع سلامت



     مجمع سلامت          مجمع سلامت



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105086
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم