امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/10/19 - 18:22
  • 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z2DA

برگزاری جشنواره غذاهای سالم در آران و بیدگل

جشنواره غذاهای سالم به همت اداره آموزش و پرورش و مدارس شهرستان در آران و بیدگل برگزار شد.




جشنواره غذاهای سالم به همت اداره آموزش و پرورش و مدارس شهرستان در آران و بیدگل برگزار شد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، فرماندار شهرستان در حاشیه بازدید از جشنواره سلامت غذا که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شده بود گفت: برگزاری این جشنواره ها می تواند در افزایش تحرک اجتماعی و تقویت روحیه نشاط و شادابی بین خانواده ها و دانش آموزان از یک طرف و معلمان و مدیران مدارس از طرف دیگر موثر باشد.





دکتر اسماعیل بایبوردی با اشاره به اینکه «عقل سالم در بدن سالم است»، گفت: ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم و ارگانیک در بین دانش آموزان و خانواده های شهرستان آران و بیدگل توسط مدارس شهرستان ضرورت دارد.





فرماندار شهرستان آران و بیدگل به حضور مردمانی با فرهنگ های مختلف از اقصی نقاط کشور در طبخ غذاهای محلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره ها می تواند در وحدت بخشی فرهنگ های مختلف شهرستان ها و استان های کشور نقش آفرینی کند.





دکتر بایبوردی تصریح کرد: رعایت بهداشت غذایی از سوی مدارس و خانواده ها می تواند توسعه و پیشرفت پایدار در حوزه منابع انسانی را در این شهرستان ایجاد کند.





 مسئول بهداشت و تندرستی آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: در این جشنواره 70 نفر از والدین دانش آموزان 13 آموزشگاه دوره ابتدایی آران و بیدگل به پخت انواع غذاهای محلی، سنتی و سالم پرداختند.





محمدرضا جارچی افزود: در این جشنواره بیش از 100 نوع غذای محلی و دسر شامل سوپ و آش محلی، انواع خورشت ها، گوشت و لوبیا و کوفته محلی به نمایش گذاشته شد.



کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت ضمن اشاره به این که تشویق خانواده ها به استفاده از غذاهای سنتی و محلی از اهداف برگزاری این جشنواره بود گفت: ملاک انتخاب غذای برتر از دیدگاه کارشناس (طعم و مزه-نوع پخت-تزئین و نوآوری و خلاقیت-نوع روغن مصرفی) بود.



                                                                                   روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     جشنواره غذای سالم          جشنواره غذای سالم



     جشنواره غذای سالم          جشنواره غذای سالم



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105281
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم