امروز : 28 تیر 1403
  • 1397/04/30 - 12:19
  • 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZQzA

برگزاری کارگاه آموزشی وبا

کارگاه آموزشی در خصوص وبا( التور) برای عموم مردم در پایگاه سلامت فاطمیه برگزار گردید.




 کارگاه آموزشی در خصوص وبا( التور) برای عموم مردم در پایگاه سلامت فاطمیه برگزار گردید.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، زهرا دهقانی از برگزاری کارگاه آموزشی، در خصوص وبا( التور) در پایگاه سلامت فاطمیه خبر داد.





دهقانی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به شروع فصل گرما و همچنین اهمیت این موضوع کارگاه آموزشی در خصوص التور (وبا) توسط کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها های مرکز برگزار شد.





وی تصریح کرد: وبا یک بیماری اسهالی خطرناک است که از طریق مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شود و عمدتاً این بیماری بدون علامت بوده و یا با یک اسهال آبکی معمولی خود را نشان می دهد که این امر اهمیت خاصی در اشاعه بیماری دارد.





این مراقب سلامت در ادامه اظهار کرد: عامل بیماری وبا در آب، محیط های مرطوب، میوه و سبزی، و گوشت، زنده می ماند ولی نسبت به خشکی و نور آفتاب تحملی ندارد و با جوشاندن آب به مدت 1 تا 3 دقیقه از بین می رود.





زهرا دهقانی در خصوص نحوه سرایت بیماری وبا گفت: انتقال وبا از راه هایی چون آب آشامیدنی غیر بهداشتی،آشامیدنی ها و مواد غذایی آلوده مانند سبزی ها و میوه هایی که به روش بهداشتی سالم سازی نشده اند، آلودگی غذاهای پخته شده بعد از تهیه، استفاده از غذاهای شب مانده ،انتقال آلودگی از طریق دست به غذای تهیه شده پس از پخت صورت می گیرد.





وی در خصوص پیشگیری از بیماری وبا به مواردی چون خودداری از خرید هرگونه مواد غذایی و خوراکی از دست فروشان، استفاده از شیر و فراورده های لبنی پاستوریزه -استفاده از آب سالم در شستشو و طبخ مواد غذایی، نوشیدن آب مطمئن در مسافرت ها، توجه به تابلوها های هشدار دهنده و مشخص کننده آب آشامیدنی در پارک ها -دقت نمودن به تهیه بهداشتی سالادهای فصل در ساندویچی ها و رستوران ها، سالم سازی سبزی ها ومیوه ها اشاره نمود.





این مراقب سلامت هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش اطلاعات و آگاهی عموم مردم در سطح جمعیتهای تحت پوشش این پایگاه سلامت عنوان نمود.





لازم به ذکر است پمفلت آموزشی نیز در زمینه پیشگیری از بیماری وبا در بین آموزش گیرندگان توزیع گردید.





                                                                                      روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105099
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم