امروز : 28 تیر 1403
  • 1395/02/07 - 13:09
  • 12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZuuA

تغییر نگرش در سبک زندگی عامل اصلی موثر در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: تغییر نگرش در رفتارهای روزمره و سبک زندگی عامل اصلی موثر در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: تغییر نگرش در رفتارهای روزمره و سبک زندگی عامل اصلی موثر در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر است.



به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین اعرابی در نشست مشترک شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که بعدازظهر روز دوشنبه مورخ 6/2/95 برگزار شد، با بیان اینکه بدون این تغییر نگرش نمی توان به اهداف حوزه سلامت دست یافت، افزود: حساس سازی، بستر سازی و آموزش در پیشگیری از بیماری ها بسیار موثر است.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه، هدف از برگزاری این نشست را برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای شعار هفته سلامت امسال با عنوان "غلبه بر دیابت" و بررسی موضوعات مشترک حوزه سلامت این دو شهرستان عنوان کرد.



دکتر اعرابی، با اشاره به اینکه در 50 سال اخیر نوع بیماری ها به غیرواگیر تغییر یافته است، گفت: حداقل ماهانه 5 نفر به بیماران دیالیزی این منطقه افزوده می شود.



وی، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تصریح کرد: برنامه ریزی و آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری ها برای حرکت در این مسیر بسیار موثر است.



وی، با بیان اینکه در حال حاضر حدود 5 میلیون نفر در کشورمان مبتلا به دیابت هستند که نیمی از آنها از بیماری خود بی اطلاع اند، گفت: 1200 دیابتی در کاشان و هزار دیابتی در آران و بیدگل شناسایی و به ثبت رسیده است.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزایش مراجعات بیماران در آران و بیدگل را یکی از دلایل شناسایی و ثبت بیشتر بیماران در این شهرستان نام برد.



دکتر اعرابی، با اشاره به انجام بیماریابی و غربالگری در طرح تحول نظام سلامت گفت: درصد شیوع این بیماری در برخی روستاها به شدت بالاست از جمله روستای "کاغذی" آران و بیدگل که از 1600 ساکن این روستا 187 نفر مبتلا به دیابت هستند.



وی، با تاکید بر تهیه سند بومی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر به ویژه دیابت گفت: کاهش وزن، ورزش منظم و تغذیه سالم در کاهش بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و فشار خون بسیار موثر است.



وی، به اجرای "طرح ارتقای فعالیت فیریکی نوجوانان" با همکاری یونیسف به صورت پایلوت در کاشان اشاره کرد و افزود: عادت های نامناسب غذایی مانند پرخوری و بدخوری را باید تصحیح کرد.



دکتر اعرابی، در ادامه به مشکلات و مسائل بهداشتی درمانی این شهرستان ها اشاره کرد و گفت: مورد پسند نبودن نان سبوس دار یکی از مشکلات این منطقه است و مردم علاقه دارند نان نازک و با میزان نمک بالا مصرف کنند بنابراین برای ارتقای سلامت مردم مداخله در تولید و عرضه نان عزم جدی می‌طلبد.



این گزارش حاکیست: دکتر حمیدرضا بنفشه معاون غذا و داروی دانشگاه و مهندس محسن فتحی مقدم کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط دانشگاه نیز در این نشست به بیان مسائل حوزه سلامت تحت پوشش دانشگاه پرداختند.



شایان ذکر است نشست مشترک شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به مناسبت هفته سلامت و با حضور رییس دانشگاه، فرمانداران و جمعی از مسؤلین این شهرستان ها و دانشگاه بعدازظهر روز دوشنبه مورخ 6/2/95 در سالن دکتر محمد قریب برگزار شد.



منبع خبر : وب دا





               کارگروه سلامت غذایی دانشگاه               کارگروه سلامت غذایی دانشگاه



کارگروه سلامت غذایی دانشگاه



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104624
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم