امروز : 26 تیر 1403
  • 1402/07/15 - 12:52
  • 95
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZDZB

جلسه توجیهی، آموزشی مربیان و رابطین بهداشت مدارس برگزار شد.

در راستای پیشبرد برنامه های بهداشت مدارس در ابتدای سال تحصیلی، جلسه توجیهی آموزشی ویژه مربیان و رابطین بهداشت مدارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت، هدف از برگزاری جلسه را توانمندسازی رابطین بهداشت مدارس جهت کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر همچون پدیکلوز و پیگیری سایر برنامه های بهداشتی عنوان کرد.

مسعود بلندی ضمن بیان ضرورت انجام واکسیناسیون برای دانش آموزان، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در پایه های تحصیلی اول ابتدایی و دهم و به منظور پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری های واگیر قابل پیشگیری با واکسن انجام می شود و پیگیری و ارجاع دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده اند ضرورت دارد.

در ادامه کارشناس برنامه پدیکلوزیس مرکز بهداشت، در خصوص راه های شناسایی، نحوه انتقال، راه های پیشگیری و مبارزه با شپش سر آموزش های لازم را ارائه داد.

محمد بلندی افزود: مهم ترین امر در مهار شپش دانش آموزان، بازدید مرتب موی سر آنها توسط مربیان و رابطین بهداشتی مدارس و ارجاع سریع موارد آلوده به مراکز سلامت برای درمان فرد آلوده به همراه خانواده و اطرافیان وی می باشد.

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان نیز، گزارشی از مراقبت های دانش آموزان در گروه های سنی مورد هدف تا پایان شهریور ماه و اختلالات و بیماری های شناسایی شده در نوجوانان ارائه داد و اقدامات لازم جهت تکمیل مراقبت های دانش آموزان  را به طور مبسوط بیان کرد.

در پایان کارشناس مسئول آموزش سلامت در مورد برنامه سفیران سلامت دانش آموزی و دستورالعمل این برنامه توضیحاتی را ارائه نمود.

  • گروه خبری : بهداشت مدارس,آموزش,بیماری های واگیر,اخبار شبکه
  • کد خبر : 107254

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید