امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/09/12 - 12:18
  • 32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZkCA

در راستای آموزش و توانمند سازی مدیران و مربیان مهد کودک

کلاس آموزشی ایدز و سرطان برای مدیران و مربیان مهد های کودک شهرستان آران و بیدگل در سالن شهید استادی شبکه بهداشت و درمان برگزار گردید.




کلاس آموزشی ایدز و سرطان برای مدیران و مربیان مهد های کودک شهرستان آران و بیدگل در سالن شهید استادی شبکه بهداشت و درمان برگزار گردید.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل کارشناس ایدز واحد مبارزه با بیماری های شبکه در این کلاس آموزشی گفت: رفتارهای پرخطر علت عمده گسترش ویروس HIV بوده و متقابلاً بیماری ایدز به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فراوان منتهی می‌گردد.





مسعود بلندی با بیان اینکه این بیماری اثرات مخربی بر نظام های سلامت، ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصاد جامعه دارد اظهار کرد: از آنجا که درمان قطعی بیماران ممکن نیست و هزینه‌های درمان‌های نگهدارنده بیماران به‌ شدت گران و دور از دسترس است، پیشگیری از بیماری مقرون به صرفه بوده و در اولویت قرار می‌گیرد.





 کارشناس ایدز شبکه بهداشت و درمان در پایان تصریح کرد: رفتارهای پرخطر علت عمده گسترش ویروس HIV بوده و متقابلاً بیماری ایدز به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فراوان منتهی می‌گردد.





در ادامه کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان نیز در مورد سرطان برست (سینه ) در زنان سخنانی را بیان کرد.





فهیمه رضوانی افزود: سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان زنان است. سرطان سینه معمولاًٌ در زنان بالای ۵۰ سال ایجاد می‌شود اما زنان جوان‌تر نیز مصون نیستند. بنابر این توصیه می‌شود زنان معاینات شخصی سینه را بیاموزند و از 20 سالگی به طور مرتب این کار را انجام بدهند و از 30سالگی معاینه سالیانه توسط پزشک یا ماما انجام داده و هرماه خودآزمایی توسط شخص انجام شود.





کارشناس آموزش سلامت اظهار کرد: سرطان پستان ناشی از رشد خارج از قاعده سلول های غیرطبیعی در پستان است. در هر دو نوع تومورهای خوش خیم و بدخیم، رشد سریع و زیاد سلول ها وجود دارد. روند زیاد شدن سلول ها در تومورهای خوش خیم در مرحله مشخصی متوقف می شود، در تومورهای بدخیم این رشد به صورت غیر قابل مهار ادامه می یابد تا حدی که در صورت عدم درمان، تمامی قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار داده و از کار می اندازد.





رضوانی ادامه داد: شایع ترین نوع سرطان پستان، سرطان از منشاء مجاری شیری است و از آنجا که این نوع بافت بیشتر در یک چهارم بالایی و خارجی پستان وجود دارد، در حدود نیمی از سرطان های پستان در ربع فوقانی و خارجی آن یافت می شوند.





این کارشناس در پایان ضمن اشاره به راه های پیشگیری از سرطان سینه در زنان اصلی ترین راه را ورزش مناسب و مداوم و تغذیه مناسب دانست و گفت: در همه مراکز جامع سلامت معاینات غربالگری به صورت رایگان انجام می شود.





                                                                            روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     آموزش ایدز برای مربیان مهدها          آموزش ایدز برای مربیان مهدها



     آموزش ایدز برای مربیان مهدها          آموزش ایدز برای مربیان مهدها



     آموزش ایدز برای مربیان مهدها          آموزش سرطان برای مربیان مهدکودک



     آموزش ایدز برای مربیان مهدها          آموزش ایدز برای مربیان مهدها



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105242
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم