امروز : 30 تیر 1403
  • 1392/01/19 - 13:55
  • 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zsgz

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ارتقای این دانشگاه به تیپ یک خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین اعرابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، این دانشگاه به تیپ یک ارتقاء یافته است.



به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین اعرابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، این دانشگاه به تیپ یک ارتقاء یافته است.



 وی، ضمن تجلیل و تقدیر از زحمات دانشگاهیان گفت: بی تردید این موفقیت عظیم مدیون زحمات و تلاش شبانه روزی تمامی آنان است.



رئیس دانشگاه افزود: قدمت تاسیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیش از ربع قرن، افزایش تعداد دانشکده، هیات ممیزه مرکزی دانشگاه، هرم مناسب هیات علمی و قدمت تربیت دستیار و... از جمله شاخص های ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کاشان است. 



دکتر اعرابی، با اشاره به اینکه در تقسیم بندی دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه های تیپ یک به دانشگاه هایی گفته می شود که به عنوان دانشگاه مادر در مراکز استان ها هستند، تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، اصفهان، شیراز، مشهد از جمله دانشگاه های تیپ یک قبل از انقلاب اسلامی هستند.



دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال حاضر دارای 5 مرکز تحقیقاتی فعال، 3 مجله علمی پژوهشی فارسی و انگلیسی، 45 رشته تحصیلی شامل 10 رشته دکتری تخصصی بالینی، 4 رشته تخصصی پژوهشی، 2 رشته دکتری تخصصی ، 10 رشته کارشناسی ارشد، 17 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و رشته پزشکی بوده و بیش از 2400 دانشجو که از این تعداد  300 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و بیش از 600 دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای مشغول به تحصیل می باشند. ضمنا این دانشگاه دارای 7 عضو هیات علمی با مرتبه علمی  استاد، 38 دانشیار، 77  استادیار و 44 مربی است.



 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 103881
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم