امروز : 27 تیر 1403
  • 1398/08/19 - 10:26
  • 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZpQA

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید ساکنی بازدید کرد.

دکتر جعفر صادق تبریزی، به همراه رئیس دانشگاه و معاون بهداشتی و جمعی از مسئولین از مرکز خدمات جامع سلامت ساکنی آران و بیدگل بازدید به عمل آوردند.




دکتر جعفر صادق تبریزی، به همراه رئیس دانشگاه و معاون بهداشتی و جمعی از مسئولین از مرکزخدمات جامع سلامت ساکنی آران و بیدگل بازدید به عمل آوردند.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل،  رئیس دانشگاه در این بازدید اظهار داشت: در این طرح یک عضو از خانواده به عنوان سفیر سلامت به پایگاه های سلامت معرفی می‌شود.





دکتر سیدعلیرضا مروجی افزود: خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی محسوب می‌شود و با معرفی سفیر سلامت از هر خانواده مراکز و پایگاه‌های سلامت خانوارها را با سفیران سلامت خود می‌شناسند.





وی تصریح کرد: این طرح با ابتکار وزیر بهداشت به مرحله اجرا درآمده است و علاوه بر این دانشگاه در دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و قزوین نیز به صورت پایلوت اجرایی شده است.





رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار داشت: برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت (HAHP) یک برنامه منحصر به فرد در دنیاست و مصداق اجتماعی شدن نظام سلامت و مشارکت مردم در جهت دستیابی و تحقق اهداف پوشش همگانی سلامت (UHC) می باشد.





دکتر جعفر صادق تبریزی ادامه داد: در این طرح هر خانوار یک فرد را به عنوان نماینده بخش سلامت خود معرفی می‌کند که این فرد مسائل درمانی و بهداشتی خانوده را در سه زمینه پیشگیری، درمان (کمک های اولیه) و بازتوانی به وسیله آموزش دنبال می‌کند.





دکتر تبریزی، هدف اصلی برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت را توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت در مراقبت از خود و همیاری و مشارکت جمعی عنوان کردند.





وی یادآور شد: این برنامه به دنبال گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانه های کشور است. در این برنامه، در هر خانواده یک نفر به عنوان «سفیر سلامت خانواده» آموزش دیده و برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه توانمند می شود و آموزش و توانمندسازی سفیران سلامت خانواده، توسط تیم سلامت در واحدهای ارائه خدمات سلامت صورت می گیرد.





سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل نیز در ابتدای این بازدید گزارشی از عملکرد شبکه در حوزه بهداشت را بیان کرد.





                                                                                   روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     بازدید دکتر تبریزی          بازدید دکتر تبریزی



     بازدید دکتر تبریزی          بازدید دکتر تبریزی



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105474
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم