امروز : 29 تیر 1403
  • 1393/02/20 - 11:27
  • 13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZokA

سرپرست دفتر ریاست دانشگاه بر لزوم اطلاع رسانی برنامه تحول نظام سلامت تاکید کرد

سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و صحیح برنامه تحول نظام سلامت تاکید کرد.



سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و صحیح برنامه تحول نظام سلامت تاکید کرد.



به گزارش وب دا، دکتر مرتضی پنجه شاهی در جلسه کمیته اطلاع رسانی برنامه تحول سلامت گفت: اطلاع رسانی زمینه ساز افزایش آگاهی و در نتیجه ارتقاء و بهبود سلامت جامعه می شود.



وی، با اشاره به لزوم همکاری و تعامل رسانه ها و دستگاه های اجرایی در راستای اطلاع رسانی این برنامه افزود: اصلاح شیوه زندگی و ارتقای فرهنگ عمومی از اصول اولیه در تحول نظام سلامت است.



مسئول روابط عمومی دانشگاه، نیز در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت مسئولین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه، خواستار همکاری مناسب با خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه شد.



علیرضا کاشانی نژاد بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و بیماران در مراکز درمانی تاکید و تصریح کرد: اجرای موفقیت آمیز این برنامه می تواند کمک بزرگی به مردم باشد که لازمه دستیابی به این مهم اعمال مدیریت صحیح همراه با برنامه ریزی، پیگیری و همکاری صحیح می باشد.



دبیر اجرایی بسته های برنامه تحول نظام سلامت در معاونت درمان دانشگاه نیز در این نشست، به ارائه توضیحاتی در خصوص این برنامه پرداخت و تصریح کرد: این برنامه دارای 8 بسته خدمتی شامل کاهش میزان پرداختی بیماران بستری به میزان 10 درصد و رایگان شدن زایمان طبیعی، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های تحت پوشش، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقاء کیفیت هتلینگ، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حمایت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و همچنین نظارت بر حسن اجرای می باشد.



دکتر محمد حسین صالحی، با اشاره به اجرای 2 بسته کاهش میزان پرداختی بیماران بستری و رایگان شدن زایمان طبیعی از تاریخ 15/2/93 ادامه داد: تمامی بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت مشمول این طرح می باشند.



وی، طرح کاهش پرداختی بیماران بستری را شامل بیمه شدگان بیمه های پایه خدمات درمانی، تامین اجتماعی و کمیته امداد بیان کرد و ادامه داد: بیمه شدگان سایر بیمه ها شامل بیمه های سازمان های مستقل و همچنین بیماران اتباع خارجی و مراجعین به بیمارستان های غیر دانشگاهی مشمول این بسته حمایتی نمی شوند.



دکتر صالحی، میزان اختصاص بودجه وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی را منوط به عملکرد بیمارستان های تحت پوشش جهت ارتقای خدمات ارائه شده به مردم بیان کرد و اظهار داشت: هر بیمارستانی که در زمینه ثبت اطلاعات و عملکرد خود به موقع و دقیق عمل کند در فاز دوم اجرای این برنامه از اعتبارات مناسب تری بهره مند خواهد شد.



دبیر اجرایی بسته های برنامه تحول نظام سلامت در معاونت درمان دانشگاه، از مراجعین خواست در صورت بروز مشکل به سوپروایزرهای بیمارستان ها (سرپرستاران) مراجعه و یا سوالات و شکایات خود را به سامانه پیام کوتاه 20001590 ارسال کنند.



سرپرست دفتر مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نیز در این جلسه گفت: سامانه دانشگاهی 1490 پاسخگوی شکایات و سوالات مردم می باشد.



مرتضی نادی افزود: پرونده سلامت بیماران از طریق سامانه الکترونیکی پرونده سلامت (سپاس) به وزارت متبوع ارسال می شود و اختصاص بودجه به دانشگاه از این طریق می باشد.



سرپرست دفتر مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، در پایان گفت: این مرکز آمادگی حل مشکلات مربوطه را در اسرع وقت دارد.



گفتنی است کمیته مدیریت اطلاعات و اطلاع رسانی برنامه تحول نظام سلامت دانشگاه با حضور مسئولین و کارشناسان روابط عمومی واحدهای تابعه و کارشناسان ستاد هدایت دانشگاه روز چهارشنبه مورخ 17/2/93 در سالن شهداء ستاد مرکزی دانشگاه تشکیل شد.



                   



منبع خبر: وب دا کاشان



 



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104105
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم