امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/08/09 - 11:00
  • 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZFBA

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل:

مردم محور اصلی پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری کشور و افزایش بازدارندگی دشمن هستند




مردم محور اصلی پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری کشور و افزایش بازدارندگی دشمن هستند.

 



پدافند غیرعامل بحث جدیدی نیست و همواره با انسان همراه بوده است و اینگونه نیست که بر اثر فرایندی خاص در شرایط کنونی بوجود آمده باشد.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل دکتر اعظم باقری گفت: پدافند غیرعامل از واکنش‌های انسان برای آنکه خود را از خطرات پنهان کند آغاز شده است تا بتواند از خود در برابر آسیب‌ها محافظت و دفاع کند.





 وی افزود: بدیهی است پدافند غیرعامل در زمینه های مختلف مطرح می شود که یکی از مهم ترین های آن حوزه سلامت است. بسیار مهم است باید برای مسائل زیستی و سلامت با دیدگاه پدافند غیرعامل برنامه داشته باشیم.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل در این خصوص گفت: برای محافظت در برابر آلودگی های شیمیایی و پرتویی پروتکل هایی تعریف شده نظیر نحوه برخورد و پاسخ به اینگونه مواد خطرناک ، حضور به موقع در محل حادثه، رعایت نکات ایمنی و جستجو و نجات پرتویی را داریم .



 



دکتر باقری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حوزه پدافند غیرعامل از جمله دانشگاه های بسیار فعال در سطح کشور بوده و از طرح های پژوهشی پدافند غیرعامل حمایت می کند و آمادگی دارد میزان دانش کارکنان خود وسازمان های همکار را در این حوزه توسعه دهد.





وی در این گفتگو اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات دبیرخانه پدافندغیرعامل شناسایی سطوح تهدیدات در سطح دانشگاه و به طبع در سطح شهرستان می باشد که با مساعدت و همکاری اداره پدافند غیرعامل و فرمانداری شهرستان، برای برخورد مناسب و بموقع با آنها باید برنامه ریزی کنیم تا در موقع بروز این تهدیدات کمترین آسیب را داشته باشیم.





تمرین های دور میزی و کلاس های آموزشی برای پرسنل فوریت ها از جمله اقداماتی است که دبیرخانه پدافند غیرعامل شبکه اجرا کرده است.



                                                                           



                                                                           روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل

 




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105204
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم