امروز : 28 تیر 1403
  • 1394/11/13 - 12:27
  • 13
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZptA

سمینار ازدواج مناسب در جوانان برگزار گردید.

سمینار ازدواج مناسب در جوانان در محل پادگان شهید کبریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 94/11/11 برگزار گردید.




سمینار ازدواج مناسب در جوانان در محل پادگان شهید کبریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 94/11/11 برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، سرپرست شبکه در ابتدای برنامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان ،هدف از برگزاری سمینار را ترویج ازدواج مناسب درجوانان به منظور ارتقاء شاخص های سلامتی جوانان و ایجاد فضای مثبت در مورد ازدواج عنوان کرد.



دکتر مسعود دهقانی گفت: جوانان از گروههای آسیب پذیر جامعه می باشند و نسبت بالای جمعیت جوان به کل جمعیت، یکی از ظرفیت های بالقوه بخش جوانان است که در صورت برنامه ریزی دقیق می توان در راستای توسعه ملی از آن بهره مند شد.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در جمع سربازان پادگان شهید کبریایی افزود: هر چند جوانان از لحاظ شاخص های بهداشت وسلامت در میان سالمترین گروههای جمعیتی قرار دارند، اما غالباً اختلالاتی از جمله تصادفات رانندگی و حوادث، سوءمصرف مواد، اضطراب وافسردگی ، فشار روانی ، اختلالات استرس پس از سانحه، خود کشی ، خود زنی یا دیگر اشکال خشونت در ترکیب با یکدیگر تصویر آزار دهنده ای از وضعیت بهداشت جسمانی و روانی را ترسیم می کنند .



دکتر دهقانی در پایان سخنان خود گفت: ارتقا همکاریهای برون بخشی جهت تقویت نگرش جامعه، جوانان و خانواده آنها از طریق آموزش مناسب در خصوص ازدواج ، تشکیل زندگی مشترک و همچنین ایجاد فضای مثبت در مورد ازدواج وارتقای مهارتهای ارتباطی و اجتماعی جوانان و افزایش آگاهی های مربوط به ازدواج در میان آنها و آموزش به جوانان بعد از ازدواج از مهمترین راهکارها برای ازدواج مناسب در بین جوانان است.



حضرت حجه الاسلام و المسلمین فرجی رییس حوزه های علمیه شهرستان کاشان نیز که از دیگر سخنرانان این سمینار بود به بالا رفتن سن ازدواج در جوانان اشاره کرد و افزود: با توجه به این موضوع مهم و توقع بسیار بالای اکثر جوانان و البته بعضی از خانواده ها و سخت گیری آنان مانع ازدواج در بین جوانان می باشد.



رییس حوزه های علمیه کاشان ادامه داد:جوانان با اتکال به خدای مهربان و با بهره گیری از فرمایش پیامبر اسلام که فرمودند: بهترین ازدواجها ها آن است که آسان تر انجام گیرد ، در این راه قدم بردارند و به دور از ازدواج های پر هزینه توقعات خود را در این زمینه کم کنند.



حجه الا سلام والمسلمین فرجی در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر داشتن شغل و مسکن، اغلب به عنوان شرط لازم برای انجام ازدواج شمرده می شود و این شرط عملاً مانع ازدواج بسیاری از جوانان می گردد؛ به گونه ای که اگر باعث منتفی شدن ازدواج نشود، لااقل آن را سالها به تأخیر می اندازد.



حضرت حجه الاسلام و المسلمین یوسفی عضو هیات علمی و مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی کاشان که از دیگر سخنرانان این سمینار بود به عنواع ازدواج مناسب در بین جوانان اشاره کرد و افزود: تصور عمومی بر این است که خانواده ها فقط به خاطر مشکلات مالی برای ازدواج فرزندان اقدام نمی کنند؛ در حالی که بسیاری از آنها خرجهای فراوانی در موارد غیر ضروری انجام می دهند که اهمیت هیچ یک از آنها به اندازه ازدواج جوان نیست و برای تهیه آن نیز خود را به زحمت می اندازند؛ به گونه ای که در بعضی موارد به قرض کردن و وام گرفتن نیز مبتلا می شود، در حالی که در همین زمان نه تنها برای ازدواج فرزندان اقدام نمی کنند، بلکه جهت تهیه مقدمات آن نیز تلاش نمی نمایند.



عضو هیات علمی دانشگاه در پایان سخنان خود به راهکارهای مناسب در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید به خانواده ها توجه داد خدایی که در جوان احساس نیاز جنسی و عاطفی را بیدار کرده است، صلاحیت پاسخ گویی به آن را از راه ازدواج به وی عطا نموده است. از این رو خانواده باید با ازدواج، او را در میدان زندگی وارد کرده و با همراهی او در این راه، به تدریج وی را برای پذیرش عملی مسئولیت خانواده آماده کند.



سرهنگ مصطفی زاده فرماده پادگان شهید کبریایی نیز در ابتدای این سمینار در مورد ازدواج مناسب و آسان در بین جوانان مطالبی را بیان نمود و ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این سمینارآمادگی پادگان شهید کبریایی برای اجرای برنامه هایی در این زمینه را اعلام کرد.



در پایان مسابقه ای در بین جوانان برگزار و به 10 نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.



لازم به دکر است این سمینار به همت واحد سلامت جوانان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل و پادگان شهید کبریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.



                                                                      روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل





        سمینار ازدواج مناسب در جوانان          سمینار ازدواج مناسب در جوانان



        سمینار ازدواج مناسب در جوانان          سمینار ازدواج مناسب در جوانان



        سمینار ازدواج مناسب در جوانان          سمینار ازدواج مناسب در جوانان

         




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104562
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم