امروز : 27 تیر 1403
  • 1397/09/24 - 13:10
  • 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZGCA

قائم مقام معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل

آسیب های اجتماعی در جامعه به گونه ای است که باید همه دستگاه ها و نهادها برنامه های خود را برای کنترل، پیشگیری و پیش بینی از این آسیب ها ارائه دهند.




آسیب های اجتماعی در جامعه به گونه ای است که باید همه دستگاه ها و نهادها برنامه های خود را برای کنترل، پیشگیری و پیش بینی از این آسیب ها ارائه دهند.





به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، قائم مقام معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل در جلسه ساماندهی امورجوانان در جمع روسای ادارات و نهادها و کارشناسان بهداشت روان مراکز سلامت جامع شهرستان گفت: برقراری ارتباط یک نیاز روحی و روانی است و اهمیت آن در فضای خانوادگی دو صدچندان است. الگوهای ارتباطی موثر اثر مهمی بر سلامت و بهداشت روان و جسم اعضای خانواده دارد چه‌بسا شخصیت، اعتماد به‌نفس، میزان یادگیری، قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری منطقی افراد خانواده وابستگی تام به ارتباط خوب، منطقی و صمیمانه آنها در خانواده دارد.





دکتر فاطمه شیروانی زاده با تاکید بر اینکه ارتباط صمیمانه زیر بنای خانواده سالم و موفق است و عواملی همچون درک و احترام متقابل و همچنین صداقت و درستی در نظام خانواده را در‌بر‌می‌گیرد گفت: ارتباط صمیمانه در خانواده‌هایی که اعضای آن امکان بیان احساسات و نظرات خویش را دارند بیشتر از خانواده‌هایی است که احساسات یا عقاید اعضای آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد.





قائم مقام معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان تصریح کرد: نبود ارتباط صحیح اعضای خانواده باعث می‌شود هریک از اعضا برای ارضای نیاز خود به همدم و همراه، به دنبال فردی خارج از خانواده باشند تا به وقت نیاز بتوانند با آنها درد دل کرده یا برای حل مسائل زندگی‌شان از آنها طلب مساعدت کنند.





وی افزود: در خانواده‌هایی که ارتباط سالم وجود ندارد دروغگویی و بی‌اعتمادی بسیار مشهود است، اعضای خانواده به حرف‌های هم اطمینان ندارند و معمولاً حتی سخن بحق همدیگر را نیز جانبدارانه تلقی ‌کرده و تصور می‌کنند ممکن است گوینده از بیان آن به دنبال نفعی برای خویش است.





دکتر شیروانی زاده در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر آموزش مهارت های فرزند پروری برای خانواده ها گفت: داشتن ارتباط با یکدیگر باعث می‌شود اعضای خانواده نسبت به یکدیگر احساس تعلق و نگرانی داشته باشند که معمولاً نیز در عمل آن را نشان می دهند، مثلاً اگر یکی از اعضا، دلگیر و ناراحت باشد، دیگران را تاب تحمل نیست یا خود فرد سریعاً به دیدن اطرافیانش متمایل است.





جلسه ساماندهی امور جوانان با حضور بخشدار و روسای ادارات نهادها و ارگان ها و جمعی از کارشناسان بهداشت روان در سالن 4 دی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل برگزار گردید.





                                                                                روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     کمیته ساماندهی امور جوانان          کمیته ساماندهی امور جوانان



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105262
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم