امروز : 28 تیر 1403
  • 1395/10/04 - 10:04
  • 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZcxA

مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلب در دانشگاه برگزار شد/ فعالیت 1500 داوطلب سلامت در منطقه کاشان

به مناسبت 14 آذر ماه (5 دسامبر) روز جهانی داوطلب، مراسم گرامیداشتی در سالن تربیت بدنی دانشگاه با حضور بیش از هزار دواطلب سلامت روز سه شنبه مورخ 30/9/95 برگزار شد.



به مناسبت 14 آذر ماه (5 دسامبر) روز جهانی داوطلب، مراسم گرامیداشتی در سالن تربیت بدنی دانشگاه  با حضور بیش از هزار دواطلب سلامت روز سه شنبه مورخ  30/9/95 برگزار شد.



به گزارش وب دا، این مراسم به منظور قدردانی از زحمات و تلاش های داوطلبان سلامت و با شعار "توسعه مشارکت های داوطلبیان سلامت پیشگیری از بیماری های غیر واگیر" انجام گردید.



رییس دانشگاه در این مراسم، با اشاره به فعالیت قریب به 1500 داوطلب سلامت در منطقه کاشان گفت: برنامه داوطلبان سلامت الگوی ارزنده ای در ارتقای سطح سلامت است که با مشارکت جامعه اجرا می شود.



دکتر محمد حسین اعرابی، برنامه تحول نظام سلامت را از نقاط افتخار آمیز دولت دانست و اظهار داشت: آثار این برنامه در حوزه درمان هم اکنون در جامعه قابل مشاهده است لیکن نتایج این طرح در حوزه بهداشت در سال های آتی به ثمر خواهد نشست.



وی ابراز امیدواری کرد: داوطلبان سلامت، خانواده ها به ویژه آقایان را به سوی تشکیل پرونده سلامت الکترونیک هدایت کنند تا بیش از پیش شاهد ارتقای شاخص های بهداشتی در جامعه باشیم.



معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این مراسم، ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از تلاش های داوطلبین سلامت، برنامه تحول سلامت را یکی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: 70 درصد از جمعیت کاشان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.



دکتر سید علیرضا مروجی، با بیان اینکه سلامت امری دستوری و اجباری نیست و یک مقوله مهم و بزرگ است که نیاز به همدلی و همزبانی دارد، اظهار داشت: داوطلبان سلامت همدل و همزبان با دانشگاه برای سلامت منطقه تلاش می کنند.



وی با اشاره به برخی اطلاعات نادرست شبکه های اجتماعی اظهار داشت: بهترین روش مراجعه به پایگاه ها و مراکز جامع سلامت و دریافت آموزش صحیح از این مراکز است.



دکتر مروجی، با بیان اینکه 50 درصد از سلامت هر فرد به عهده خودش است، افزود: بیماری های واگیر مانند سرخجه و سرخک با واکسیناسیون و آموزش قابل پیشگیری است ولی بیماری های غیر واگیر واکسن نداشته و برای جلوگیری از آن نیاز به انتخاب بهترین سبک زندگی است.



فهیمه نصیری مشاور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز  در این مراسم در خصوص اهمیت کسب اطلاعات صحیح از متخصصین امر سلامت و نیز نقش بانوان در سلامت خانواده سخنانی را بیان کرد.



گفتنی است: اجرای مسابقه میوه آرایی، قرعه کشی بین حاضرین در جلسه، برنامه های طنز و شاد، تقدیر و تجلیل از داوطلبین سلامت و مربیان نمونه با اهدای لوح تقدیر و هدیه و ... از دیگر برنامه های این مراسم بود.



 







  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104778
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم