امروز : 28 تیر 1403
  • 1396/08/23 - 13:47
  • 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zr3A

همزمان با روز جهانی دیابت

همایش دیابت مورخ 23 آبان ماه روز جهانی دیابت در مرکز ثامن الحجج (ع) نوش آباد برگزار گردید.




همایش دیابت مورخ 23 آبان ماه روز جهانی دیابت در مرکز ثامن الحجج (ع) نوش آباد برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل مراقب سلامت مرکز جامع سلامت ثامن الحجج نوش اباد در این همایش در زمینه راه های پیشگیری و کنترل دیابت سخنانی را بیان کرد.





بنا بر این گزارش زهرا دهقانی در ادامه افزود: بیشتر علائم بیماری دیابت در آغاز ، نامحسوس هستند. بنابراین لازم است که با انجام آزمایشهای مرتب خون، از میزان قند خون خود آگاه شوید. اشخاص بالای 45 سال بایستی مرتب از میزان قند خون خود باخبر باشند. جوانان در صورت داشتن زمینه های مساعد کننده بیماری قند خون ، مانند چاقی ، استعداد فامیلی ، کلسترول و فشار خون بالا و ... بایستی مرتب میزان قند خود را آزمایش کنند.





مراقب سلامت مرکز سلامت جامع ثامن الحجج ( ع) در بخش دیگری از سخنان خود به روش های پیشگیری و کنترل دیابت اشاره کرد و افزود :چاقی می تواند سرآغازی برای دیابت باشد پس بنابر این همیشه وزن خود را کنترل و روزانه تا می توانید پیاده روی کنید.حتی اگر وزن کم نکنید، این کار برایتان بسیار سودمند است. کسانی که در هفته 4 ساعت و یا هر روز نیم ساعت ورزش کنند،خطر ابتلا به دیابت را 80 درصد کم می کنند. ورزش توان جذب انسولین بدن را افزایش می دهد که این امر نهایتاً به جذب بیشتر قند در سلولها کمک می کند.





دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود به نوع تغذیه در بیماران دیابتی اشاره کرد و اذعان داشت: بهتر است در رژیم غذایی خود از سبزیجات و حبوبات و سالادهای مناسب زیاد استفاده کنید.





در پایان روش تست قند خون با دستگاه گلوکومتر به شرکت کنندگان آموزش داده شد.





لازم به ذکر است اجرای مسابقه دارت از بین شرکت کنندگان و همچنین اهدای جوایز نیز از دیگر برنامه های این همایش بود که به همت مرکز سلامت جامع ثامن الحجج نوش اباد برگرار گردید.





                                                                                     روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل






     همایش دیابت نوش آباد          همایش دیابت نوش آباد



همایش دیابت نوش آباد



  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 104963
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم