امروز : 26 تیر 1403
  • 1402/07/17 - 14:52
  • 59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZqyB

پیام سرپرست شبکه بهداشت و درمان به مناسبت هفته سلامت روان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت روان پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام دکتر علیرضا فیروزیان به شرح ذیل می باشد:

10 اکتبر (18 مهر ماه) به عنوان "روز جهانی بهداشت روان " و 24-18 مهر ماه به نام هفته سلامت روان نامگذاری شده است و شعار امسال سازمان بهداشت جهانی برای این روز « سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست» می باشد.

بار قابل توجه بیماریهای روانی و تاثیری که این بیماریها بر فرد، خانواده و جامعه می گذارند و با توجه به وجود ارتباط مستقیم بین اختلالات روانی و بیماریهای جسمی توجه به سلامت روانی ضرورتی انکارناپذیر است هفته سلامت روان فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه این بعد از سلامت، بر ضرورت خودمراقبتی در سلامت روان بپردازیم.

خودمراقبتی عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود استفاده می‌کند تا «مستقل»، از سلامت خود مراقبت کند. منظور از «به طور مستقل»، تصمیم‌گیری درباره خود است یعنی مسئولیت مراقبت و ارتقا وضعیت زندگی خود را به عهده بگیرد. البته این تصمیم‌گیری می‌تواند در مواقعی متأثر از نظر دیگران باشد.

اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاشهای ارزنده تمامی همکاران عزیز فعال در این حوزه، هفته سلامت روان را به همه این عزیزان تبریک می گویم و امیدوارم روز به روز شاهد افزایش شاخص های سلامت روان در جامعه باشیم.

دکتر علیرضا فیروزیان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل

  • گروه خبری : اخبار شبکه,اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 108268
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید