امروز : 26 تیر 1403
  • 1403/02/19 - 10:26
  • 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZY8R

کارگاه دو روزه مدیریت اورژانس های روانپزشکی برگزار شد.

با توجه به اهمیت پیشگیری اولیه در بروز بیماری های روانی و اورژانس های روانپزشکی، کارگاه مدیریت اورژانس های روانپزشکی برای گروه هدف مراقب سلامت، بهورز و ماما طی 2 روز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، زهرا سادات محمدیان کارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی مرکز بهداشت ضمن بیان اهمیت پیشگیری از بروز اورژانس های روانپزشکی، در خصوص عوامل جمعیت شناختی و محیطی و باورهای نادرست اختلالات روانپزشکی و خودکشی مطالبی ارائه نمود.

وی ضمن اشاره به خودکشی و اختلالات روانپزشکی، افزود: مطالعات در کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه بیانگر این موضوع می باشد که خودکشی در بیماران روانپزشکی بیشتر است و تعداد زیادی از افرادی که خودکشی می کنند دچار یک اختلال قابل تشخیص روانپزشکی هستند. 

در ادامه کارگاه، مریم صنعتکار کارشناس ارشد سلامت روان، ضمن بیان مطالبی در خصوص بیماری های جسمی و خودکشی، وضعیت ذهنی بیمار با افکار خودکشی و برخورد با بیمار مستعد، گفت: در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که خدمات بهداشت روان کافی ندارند، کارکنان مراقبت های بهداشتی، اولین سطح ارائه کننده خدمات به مردم هستند و با توجه به شناخت بیشتر درباره منطقه تحت پوشش، قادر هستند تا حمایت خانواده، دوستان و سازمان ها را جلب کنند.

همچنین هانیه کبریتی کارشناس ارشد سلامت روان، ضمن ارائه توضیحات کامل در مورد ارزیابی خطر خودکشی، سوال از فرد مستعد و مدیریت خودکشی، تصریح کرد: جهت ارجاع این افراد باید برای فرد توضیح دهید که نگران سلامت او هستید و به همین علت برای بررسی بیشتر او را به پزشک عمومی مرکز ارجاع می دهید. او و همراهش را برای رفتن به مرکز خدمات جامع سلامت راهنمایی کنید و از اینکه فرد نزد پزشک رفته و ویزیت شده است، اطمینان حاصل کنید. 

گفتنی است برگزاری این کارگاه با ایفای نقش، نمایش کلیپ و پرسش و پاسخ همراه بود.

  • گروه خبری : اخبار شبکه,اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 129446

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید