امروز : 27 تیر 1403
  • 1398/02/07 - 10:51
  • 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZsjA

شعار روز پایانی هفته سلامت: سلامت جمعیت و خانواده

کارشناس مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت با توجه به شعار روز پایانی هفته سلامت، به اهمیت سلامت گروه های سنی بویژه نوزادان اشاره کرد.



کارشناس مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت با توجه به شعار روز پایانی هفته سلامت، به اهمیت سلامت گروه های سنی بویژه نوزادان اشاره کرد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، منیره سعیدی ضمن اشاره به سلامت نوزادان، در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر گفت: تغذیه با شیرمادر بهترین شروع زندگی را برای نوزادان در تمام مناطق مختلف دنیا فراهم می کند. تغذیه با شیرمادر بطور قطع، استاندارد طلایی برای تغذیه ی کلیه شیرخوارانمی باشد. 

 



سعیدی در ادامه افزود: حتی در کشورهای پیشرفته ، عدم تغذیه با شیرمادر بقا و سلامت کودکان را به خطر می اندازد. تغذیه با شیر خشک با میزان بالاتر مرگ نوزادان همراه است. شروع زودرس و به موقع و انحصاری تغذیه با شیرمادر ( تغذیه انحصاری به معنای مصرف شیرمادر به تنهایی به همراه قطره ویتامین) می تواند جان بیش از یک و نیم میلیون نوزاد را حفظ نماید. همچنین تغذیه کودکان با شیرمادر باعث تکامل طبیعی و افزایش ضریب هوشی آنها می شود.

 



گفتنی است شعار هفته سلامت سال 1398 « مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» می باشد و روز پایانی این هفته "سلامت، جمعیت و خانواده " نامگذاری شده است.

 



  متن آموزشی اهمیت تغذیه شیرخوار با شیر مادر



  مامای همراه، همپای کارآزموده و متعهد مادران باردار



  چرا زایمان طبیعی از سزارین بهتر است؟



 ایران جوان بمان




 



                                                                                  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل




  • گروه خبری : اخبار شبکه
  • کد خبر : 105363
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم